Realitní síť Century 21 chce expandovat a mít v ČR až 150 poboček

29.01.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 29. ledna (ČTK) - Realitní franšízová síť Centrury 21 chce do pěti let chce zvýšit počet poboček na trojnásobek, tedy 120 až 150. V rozhovoru s ČTK to řekl generální ředitel společnost Century 21 Lubomír Milek. Firma cílí hlavně na menší města v regionech. Na konci loňského roku měla síť 47 poboček a zhruba 300 realitních makléřů.

\"Postupně začínáme tlačit na expanzi. Plán je přidat přibližně 15 nových poboček v letošním roce, měsíčně chceme otevírat minimálně jednu,\" uvedl Milek s tím, že v následujících letech by se expanze měla urychlit. \"Přibližně v horizontu pěti let bychom chtěli mít někde kolem 120 a 150 pobočkami. Makléřů by v nich mělo pracovat zhruba jeden tisíc,\" doplnil.

Realitní franšíza chce výrazněji vstoupit také do menších měst a regionů s nízkými cenami nemovitostí. Zájemcům z takových míst nabízí nově takzvané mikrofranšízy, za které se platí méně. Nabídka je určená hlavně pro města s 15 až 30 tisíci obyvateli. Na konci minulého roku první dvě takové pobočky otevřela v Otrokovicích a Krnově.

Nové franšízanty nechce Century 21 přetahovat od konkurence, spíše se zaměřuje na vychování vlastních makléřů. \"Řada realitních společností nabízí makléřům vysokou provizi vykoupenou tím, že platí nějaký poplatek za pracovní místo. Například 80 procent provize za to, že platí 15 až 20 tisíc za pracovní místo. My na to podnikání jdeme úplně opačně. Spíše než abychom přetahovali makléře, kteří mají zájem pracovat za vysokou provizi, tak se snažíme do byznysu přivést nové lidi bez historického zatížení v realitách. Ty od počátku byznys naučíme,\" řekl.

Zájemcům o podnikání pod značkou Century 21 prý přiznávají, že jim nabízí nižší provizi. \"Tito lidé ale mají od počátku v našich kancelářích zázemí k tomu, abychom je ten byznys naučili,\" dodal Milek. Takto zaučení makléři prý dokážou po několika letech vydělávat stejně, jako lidé s předchozími zkušenostmi. Navíc méně přechází ke konkurenci.

Century 21 se letos chce zaměřit i na lepší prezentaci nabízených nemovitostí. Od dubna všechny před zveřejněním inzerátu projdou takzvaným home stagingem - tedy pomocí dekorací a úklidu vylepšit interiér tak, aby byl atraktivnější. Tuto službu dosud nabízí pouze u vybraných bytů, domů a kanceláří.

Značka Century 21 působí na českém realitním trhu šest let. Nejvíce poboček (68) měla v roce 2012. O rok později, kdy realitní síť koupil podnikatel Jan Rosák, spousta franšízantů odešla. Loni síť převzala skupina RSBC podnikatele Roberta Schönfelda, která je majitelem dodnes.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK