Prodej dálničních známek na letošek vzrostl o šest procent

24.04.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 24. dubna (ČTK) - Prodej dálničních známek na letošní rok vzrostl meziročně zhruba o šest procent. Tržby za prodej známek od listopadu do března se proti loňsku zvýšily o 150 milionů korun, peníze budou investovány zpět do dálnic a silnic. ČTK to sdělil mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

\"Veškeré příjmy z prodeje dálničních kuponů půjdou zpět do silnic a dálnic,\" uvedl ministr dopravy Dan Ťok, který výsledný nárůst prodeje vnímá jako závazek ministerstva vůči lidem, kteří si dálniční známku koupili. \"Budeme se snažit, aby mohli (motoristé) bonusy v podobě nižších provozních nákladů, úspory času a také vyšší bezpečnosti jízdy na dálnicích a rychlostních silnicích řádně využívat,\" dodal Ťok.

Za pět měsíců se prodalo o 130.693 kuponů více než před rokem. Podle Státního fondu dopravní infrastruktury vzrostly prodeje u všech typů známek. Ročních a měsíčních kuponů se prodalo o 5,1 procenta více. Ceny dálničních známek pro osobní vozidla do 3,5 tuny se od roku 2012 nezměnily. Roční kupon vyjde na 1500 korun, měsíční na 440 korun a desetidenní na 310 korun.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK