Do tendru na propagaci potravin se přihlásilo 18 agentur

02.06.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 2. června (ČTK) - Do dvouleté zakázky na propagaci kvalitních potravin, vypsané Státním zemědělským intervenčním fondem (SZIF), se přihlásilo 18 agentur s 34 nabídkami. Její předpokládaná hodnota včetně započítání dvacetiprocentní opce činí 298 milionů Kč bez daně z přidané hodnoty. Tendr je rozdělen na čtyři menší části. Přestože to v názvu ani popisu zakázky není uvedeno, mluvčí SZIF Vladimíra Nováková dnes ČTK potvrdila, že má jít především o propagaci značky Klasa. Nabídky nyní vyhodnotí devítičlenná komise.

Nejdražší částí zakázky je její strategická, kreativní a PR část s předpokládanou hodnotou 128 milionů Kč. Na ni dostal SZIF devět nabídek.

Realizační část, do níž patří organizace ochutnávek, spotřebitelské soutěže a další propagační akce, si fond cení na 88 milionů Kč. Zakázku chce také získat devět firem. Mediální část zahrnující návrh mediální strategie a plánu, návrh mediálního nákupu či vyhodnocení komunikace má stát 2,4 milionu Kč. Zájem o tento díl zakázky má sedm firem. Poslední, expoziční část, má stát 20 milionů Kč, a chtělo by ji devět společností.

V předchozích letech byla zakázka zadávána jako jednoletá. Její rozdělení má podle dřívějšího vyjádření ministerstva zemědělství (MZe) usnadnit účast většímu počtu zájemců. Má také umožnit státu lépe kontrolovat, co pro něj za nemalé finanční prostředky firmy zajišťují.

Výběr vítěze tendru na propagaci Klasy v posledních letech provázely komplikace. Výběrové řízení, podle něhož měla být Klasa propagována loni, fond definitivně zrušil začátkem prosince 2014. Účel smlouvy již nešlo naplnit, zdůvodnil fond své rozhodnutí. Veřejnou zakázku v předpokládané hodnotě 158 milionů korun vypsanou v srpnu 2013 původně vyhrály společnosti McCann-Erickson Prague a International Advertising Agency. Soutěž následně zrušil antimonopolní úřad. Nového vítěze se již fondu vybrat nepodařilo.

Reklamní kampaně v resortu ministerstva zemědělství čelí dlouhodobé kritice, například od Nejvyššího kontrolního úřadu. MZe, SZIF a Vinařský fond podle loňské prověrky NKÚ vydaly na kampaně podporující potraviny a víno za šest let 1,5 miliardy korun, aniž by zjišťovaly přínos kampaní. V některých tendrech byl prý porušen zákon o veřejných zakázkách. Podle ministerstva se pochybení vztahují k předchozím vedení resortu.

Název firmy O jakou část zakázky má zájem a priori, s.r.o. 1 Lion Communications, s.r.o. 1,2,3 1 YEAR &MORE PRODUCTION s.r.o. 2 DEDEMAN, s.r.o. 4 McCann-Erickson Prague spol. s r.o.

INTERNATIONAL ADVERTISING AGENCY

1,2,3,4 WMC Praha a.s. 1 AL - System EXPO s.r.o. 4 Havas Worldwide Prague a.s. 1 MVP agency s.r.o. 4 Ogilvy & Mather, spol.s r.o. 1,2,3,4 McCoy & Partner spol. s r.o. 2 CARAT Czech Republic, spol. s r.o 1,2,3,4 Comunica, s.r.o. 1,2,3,4 Young & Rubicam Praha s.r.o. 1,3 Výstaviště České Budějovice a.s. 4 Knowlimits,s.r.o. 3 Agentura GATE s.r.o. 2,4 Leones Production, spol. s r.o. 2

Zdroj: SZIF

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK