Nadace Kooperativy. Exkurze do života české rodiny

24.09.2015 | , Kooperativa
Komerční sdělení


Pojišťovna Kooperativa je dlouhodobě činná na poli společenské odpovědnosti. Její aktivity byly v roce 2011 odměněny ziskem ocenění „TOP odpovědná firma“. Od roku 2013 zaštiťuje CSR aktivity pojišťovny Nadace Kooperativy.

Letos je hlavním projektem Nadace rozsáhlý výzkum zaměřený na život českých domácností. Ambicí projektu „Česká rodina žije“ je identifikace aktuálních problémů a návrh jejich řešení. S výsledky výzkumu se veřejnost bude moci postupně seznámit v následujících třech měsících. K jednotlivým tématům bude Nadace Kooperativy vypisovat finanční granty.

Mezi aktivity společenské odpovědnosti Pojišťovny Kooperativa dlouhodobě patří podpora hendikepovaných spoluobčanů, ochrana životního prostředí či aktivní pomoc neziskovým organizacím a potřebným. Od roku 2012 je navíc v sídle Kooperativy v pražském Karlíně otevřena veřejně přístupná umělecká galerie. Kooperativa zde pravidelně představuje exponáty ze své bohaté umělecké sbírky, kterou tvoří díla nejvýznamnějších českých autorů. 

Nadace Kooperativy založená na počátku roku 2013 zmíněné projekty integrovala. Tradiční akce jako Den pro lepší život, Strom pro lepší život, podpora obecně prospěšné společnosti Pomocné tlapky a hipoterapie v Hamzově léčebně nyní fungují pod jednou platformou. Jediným zřizovatelem Nadace je pojišťovna Kooperativa. Ta zároveň pokrývá i většinu nákladů. 

V roce 2014 zahájila Nadace přípravné práce na rozsáhlém projektu „Česká rodina žije“. Sérii reprezentativních průzkumů, které představují hloubkovou sondu do názorů, zvyků, rituálů a pravidel českých domácností, postupně Nadace uveřejní do konce roku 2015. Pilotní šetření s názvem „Kde se rodí zdraví“ je zaměřeno na rozbor životního stylu a stravovacích návyků českých rodin.  K danému tematickému okruhu Nadace Kooperativy vypisuje finanční grant v hodnotě jednoho milionu korun.

Průzkumy realizované agenturou Perfect Crowd umožní Nadaci lépe pochopit problémy současné české rodiny a tím přispějí k jejich možnému řešení. „V České republice žije více než dva miliony tzv. úplných rodin, ne všechno v nich však funguje správně. Stravování je typickým příkladem. Výsledky výzkumu nám umožnily přesně definovat problémy, které všichni podvědomě tušíme, ale ve většině případů neřešíme,“ dodává Milan Medek, předseda správní rady z Nadace Kooperativa.

Nadace Kooperativy tímto projektem nadále hodlá podporovat projekty se společenským přesahem. Jejím hlavním smyslem je snaha přispět ke zlepšení kvality života v zemi, kde pojišťovna již téměř dvacet pět let úspěšně podniká. Veškeré aktivity Nadace podporují dlouhodobou vizi koncernu Vienna Insurance Group. Ta si v oblasti společenské odpovědnosti zakládá na sociální angažovanosti, trvale udržitelném rozvoji, etice podnikání a podpoře svých zaměstnanců.

Autor článku

Komerční sdělení  

Články ze sekce: Komerční sdělení