O dodávky pro Jaguar se zajímá sedm českých firem

03.11.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 3. listopadu (ČTK) - Celkem sedm českých firem má zájem o dodávky pro britského výrobce luxusních, sportovních a terénních vozů Jaguar Land Rover (JLR). Zúčastní se nákupního fóra, které ve čtvrtek a v pátek pořádají agentury CzechTrade a CzechInvest v prostorách automobilového muzea Heritage Motor Centre v britském Gaydonu. CzechTrade to dnes uvedl v tiskové zprávě.

Akce se zúčastní firmy Brisk Tábor, Gumotex, Tawesco, Aisin, Futaba Czech, Karsit a Atek. V zájmu o české dodavatele sehrála roli plánovaná výstavba nového závodu JLR ve střední Evropě, který pravděpodobně zahájí výrobu v Nitře na Slovensku v roce 2018.

\"Automobilka Jaguar Land Rover ale nehledá dodavatele pouze pro slovenský závod. Ve hře jsou také dodávky pro vozidla Jaguar, Range Rover a Land Rover na nově vyvinutých podvozkových platformách, a to již od roku 2017,\" uvedl vedoucí zahraniční kanceláře CzechTrade v Londýně Martin Macourek s tím, že s automobilkou je agentura v kontaktu dva roky a dodavatelské fórum má být vyvrcholením jednání.

Poptávané komponenty zahrnují exteriérové a interiérové díly, komponenty šasi, pohony a elektrické díly. JLR hledá především nové lokální výrobce, se kterými dosud nespolupracoval, ale kteří zároveň mají zkušenost s jinými automobilovými firmami.

Jaguar Land Rover loni vyrobil asi 450.000 vozů, ale plánuje výrobu rozšířit na milion aut ročně. Firma od převzetí indickou skupinou Tata v roce 2008 těžila z výrazného posílení investic. V posledním finančním roce její zisk před zdaněním vzrostl na 2,6 miliardy liber (99 miliard Kč), což byl dvojnásobek výsledku z doby před čtyřmi lety. Letos v srpnu firma podepsala předběžnou dohodu o postavení nového závodu na Slovensku. Továrna, jejíž konečná kapacita by měla dosáhnout až 300.000 vozů ročně, by měla stát v Nitře.

CzechTrade je agentura na podporu exportu, podřízená ministerstvu průmyslu a obchodu. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy.

Autor článku

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK