Kvalitní pojištění musí krýt zejména vážná rizika

14.04.2016 | , Kooperativa
Komerční sdělení


„Nestačí se „nějak“ pojistit, aby měl klient pocit, že je pojištěn. Pojišťovny i poradci musí klientům vysvětlit, že je třeba zodpovědně přistoupit zejména k pojištění závažných rizik, které mohou zásadně život rodiny ovlivnit,“ zdůrazňuje Filip Král, člen představenstva pojišťovny Kooperativa.

Můžete pohledem odborníka zhodnotit, zda mají Češi správně nastavené životní pojištění?

Bohužel stále je mnoho pojistek nastaveno nevhodně. Například živitel rodiny má hypotéku na 2 miliony, ale pro případ smrti se pojistí jen na 500 000 Kč. Nebo jiný příklad - je nastavena částka pojištění smrti třeba 200 000 Kč, což je adekvátní na pokrytí 20 měsíců života a výdajů rodiny, ale dítěti je teprve 5 let. Systematicky proto učíme poradce, aby klientům vysvětlovali důležitost pojištění pro vážné situace, tedy smrt živitele rodiny, invaliditu nebo závažné onemocnění, případně dlouhodobou pracovní neschopnost a volbu odpovídající pojistné částky. Je zejména třeba vždy detailně zjistit a zvážit životní situaci klienta, aby bylo možno pojištění vhodně „nastavit“.

Jaký je zájem o pojištění klíčových rizik, které mohou život rodiny zásadně ovlivnit?

Zájem sice je, ale opět – pojistné částky často nejsou nedostatečné. Vážné nemoci a dlouhodobá ztráta schopnosti výdělku musí být pokryty opravdu kvalitním pojištěním – to znamená na dostatečně vysokou pojistnou částku a pro dostatečně široký rozsah možných situací (například nejen pro úrazové příčiny, ale i pro daleko častější následky nemoci). Je důležité, aby tato rizika v úvahách klientů a poradců postupně získala větší váhu než pojištění tělesného poškození, čili bolestného, které závažný problém nevyřeší, ale jsou na českém trhu (na rozdíl od západní Evropy) poměrně oblíbené, mj. proto, že jsou takzvaně „levné“. Každý ale z praxe ví, že „levné“ věci nejsou vždy tou správnou cestou.

Lze v tomto smyslu klienty nějak pozitivně ovlivnit?

O to se snažíme neustále. Kooperativa aktuálně jde tomuto trendu vstříc a od dubna připravila pro klienty zajímavé výhody u příležitosti 25. výročí působení na českém trhu. Zdarma jsme navýšili pojistné plnění při vážném onemocnění dospělých i dětí o 25 %, maximálně o 250 000 Kč u každé pojistné události. Stejně navýšujeme pojistné plnění i z pojištění závažných úrazů.

Existuje statistika o tom, na která rizika klienti myslí více a na která méně?

Z našich dat vyplývá, že nejoblíbenějším pojištěním v rámci životního pojištění je pojištění pro případ hospitalizace. To si naši klienti sjednávají nejčastěji (74 %), druhým nejoblíbenějším je úrazové připojištění – konkrétně pojištění trvalých následků úrazu (58 %) a pojištění pro případ tělesného poškození (48 %). Paradoxně často klientům ve smlouvách chybí nejzávažnější rizika – invalidita a vážná onemocnění, byť se situace v tomto smyslu pomalu zlepšuje. Přitom právě rakoviny různého typu nebo upoutání na invalidní vozík následkem nemoci mohou mít na jejich život zásadní vliv – ať už ve formě dlouhodobého výpadku příjmu nebo dodatečných nákladů na chod domácnosti, léčbu či zdravotní pomůcky.

Autor článku

Komerční sdělení  

Články ze sekce: Komerční sdělení