MF spustí od června mediální kampaň k evidenci tržeb

24.05.2016 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 24. května (ČTK) - Ministerstvo financí plánuje od června spustit mediální kampaň na podporu elektronické evidence tržeb, která začne fungovat od 1. prosince. Na dnešní tiskové konferenci o tom informoval šéf Finanční správy Martin Janeček. Kampaň by se mela uskutečnit ve všech hlavních médiích, tedy televizi, rádiu, tisku i on-line.

\"Je potřeba vysvětlovat tento projekt jak podnikatelské veřejnosti, tak samotným občanům. Jde o narovnání celkového prostředí v oblasti výběru daní,\" uvedl Janeček.

Generální finanční ředitelství již zadalo v souvislosti s kampaní dvě zakázky. Tu na kreativní řešení vyhrála ze sedmi uchazečů agentura McCann Erickson Prague. Druhou zakázku na nákup mediálního prostoru ze dvou uchazečů vyhrála díky nižší ceně společnost PHD. \"Tyto dvě zakázky, pokud by byly spojeny v jednu, by zúžily počet potenciálních dodavatelů,\" vysvětlil Janeček.

Průzkum agentury STEM pro MF podle Janečka ukázal, že dvě pětiny obyvatel ví o evidenci tržeb vše, co potřebují. Naopak celá třetina se už dnes chce dozvědět více.

Elektronická evidence tržeb (EET) by měla být v první fázi spuštěna od 1. prosince pro hotely a restaurace. Další firmy se budou do EET zapojovat v následujících měsících. Od března příštího roku budou muset evidovat tržby maloobchodní a velkoobchodní firmy. Od 16. měsíce od účinnosti mají být evidovány všechny tržby kromě tržeb řemeslníků, které se pod zákon dostanou od 18. měsíce. Vláda bude moci nařízením stanovit, že některé tržby nebudou od nabytí účinnosti zákona dočasně evidovanými tržbami.

Autor článku

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK