O zakázky světových řetězců usiluje 44 českých společností

24.05.2005 | , CzechTrade
Tiskové zprávy


V nizozemském Amsterodamu dnes začal největší evropský veletrh dodávek pod značkou World of Private Label, PLMA 2005. Prezentovat se zde a uchytit se u velkých obchodních řetězců chtějí zejména dvě skupiny vystavovatelů: dominující producenti potravinářských výrobků (food sekce) a výrobci pro ostatní spotřebitelské segmenty (non food). Česká republika je zde zastoupena rekordní účastí 44 firem.

Výstava PLMA 2005 přilákala všechny důležité světové producenty Private Label, představí se přes 1.500 společností z více než 60 zemí světa. Z České republiky se o zakázky významných řetězců přijelo ucházet 33 firem formou přímého stánku a dalších 11 společností je zastoupeno prostřednictvím katalogové prezentace agentury CzechTrade, která je spolu s Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR oficiálním partnerem české účasti na veletrhu.

Výroba pro řetězce může našim firmám přinést vyšší obrat a zároveň ukáže na dobrou kvalitu výrobků. Zejména pro společnosti se slabší či méně známou vlastní značkou může výroba pro Private Label pomoci zvýšit obrat“, říká generální ředitelka agentury CzechTrade Jitka Hanzlíčková.

Chceme expandovat, a proto hledáme pro naše bylinné čaje nová teritoria. Tady v Amsterodamu chceme oslovit především nákupčí prémiových výrobků,“ vysvětluje Hana Votánková účast společnosti LEROS, která je českým výrobcem bylinných čajů s exportními zkušenostmi z mnoha zemí Evropy i USA. „S produkcí pro Private Label máme velmi dobré zkušenosti. Pod značkou se nám již podařilo prorazit do Finska,“ říká Marián Rogan Gorup ze společnosti ALIMA. ALIMA značková potravina, a. s. je významným potravinářským výrobcem se zaměřením na potraviny a polotovary pro potravinářskou výrobu, zejména majonézy, omáčky, hořčice, lahůdkové saláty či mrazená hotová jídla. Prosadit se pokusí také AG Foods, producent instantních a nápojových směsí, který 15 % své produkce prodává právě pod značkou. „Pro nás je tento veletrh šancí dostat se do největších globálních řetězců. Každá jiná cesta je velice komplikovaná,“ říká Jan Grznar, marketingový specialista AG Foods.

Mezinárodní veletrh PLMA’s WORLD OF PRIVATE LABEL 2005 je největším veletrhem výhradně zaměřeným na privátní značky a obchodní řetězce. „České firmy nemají dlouhou historii prodeje pod značkou, ale jsem přesvědčen, že v souboji o lukrativní dodávky mohou vítězit,“ říká Ben Nordemann ze společnosti AMS. Ta nakupuje pod značkou pro evropské hypermarkety Ahold, IKA či Edeka v rozsahu přibližně 2 miliardy euro ročně. „Prosazení u největších světových řetězců je během na dlouhou trať, podpis kontraktů přichází často po dvou až třech letech od prvního navázání kontaktů,“ upozorňuje Jitka Hanzlíčková. Časově náročné je nejen slaďování certifikátů či potřebných licencí, ale ve food segmentu také samotných chutí. „V případě dodávek pro opravdu globální řetězce operující v řadě zemí jde u potravinářských výrobků o dlouhodobý proces hledání těch „správných chutí“ až po vývoj specifického produktu pro konkrétní spotřebitelský trh,“ dodává Hanzlíčková.

Organizátor veletrhu, asociace PLMA (Private Label Manufacturers Asociation) je jedinou organizací, která pořádá tento typ veletrhů. PLMA Amsterodam je jediným evropským veletrhem s tímto zaměřením. Kontraktační veletrh je výhradně zaměřen na odbornou veřejnost z řad nadnárodních řetězců, velkoobchodů a výrobců privátních značek. Z evropských zemí je dnes segment Private Label nejsilnější ve Velké Británii (41 %), v Beneluxu (38 %) a Německu (35 %). Více informací o akci na stránkách www.plmainternational.com či v agentuře CzechTrade.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy