"Dnes jsme zahájili kontrolu 27 pohřebních služeb, přičemž 22 kontrolních akcí již bylo ukončeno. Z tohoto počtu bylo ve 13 případech zjištěno porušení zákona o ochraně spotřebitele. Nejčastěji se jednalo o nesprávné účtování," řekla mluvčí ČOI Miloslava Fléglová.
Zákazníci pohřebních služeb si stěžují například na to, že museli zaplatit za služby, které jim firma neposkytla, nebo na to, že zaplacená výzdoba sloužila při více obřadech. "Můžeme říct, že stížností jsou desítky," řekl v pondělí televizi Nova generální ředitel inspekce Jiří Pěkný.
Nejzávažnějším prohřeškem, kterého se údajně pohřební firmy dopouštějí, je vybírání peněz za zesnulého v chladícím zařízení. Dva dny v márnici přitom hradí stát.
Kontroly pohřebních ústavů budou podle Fléglové pokračovat i v dalších dnech. Podrobné výsledky by měla inspekce oznámit za dva týdny.