Drbohlav: Kolo štěstí je český fenomén

20.03.2006 | , Finance.cz
INTERVIEW


S Ivanem Drbohlavem, předsedou představenstva a generálním ředitelem společnosti Mountfield jsme si povídali o známém kole štěstí, inovaci sortimentu a kontroverzních reklamách.

Pane řediteli, firmu Mountfield a její reklamní akce má většina lidí spojenou s Kolem štěstí. Je tato akce, běžící již několik let, opravdu tak úspěšná a plánujete ji zopakovat i v příštích letech?
Kolo štěstí a výrazné předsezónní slevy na veškerý sortiment zahradní techniky a bazénů je skutečně český fenomén. Kolo štěstí je mezi českými majiteli zahrad tak oblíbeno a využíváno k výhodným nákupům , že bychom je ani nemohli zrušit, prostě v příštích letech pokračovat budeme. A mimochodem, to letošní Kolo štěstí definitivně skončí za pár dní – v neděli 2. dubna večer.

Ještě jednou se vrátíme  ke Kolu štěstí. Jak velkou slevu si lidé na něm v průměru vytočí?
Výše slevy každého zákazníka na Kole štěstí záleží na tom, jakou si on sám vytočí. V tom je tato akce unikátní. Na Kole štěstí jsou totiž políčka se slevami 12%, 14%, 15%, 16%,  20%, 30% 50%, 70%, 80% a také nejoblíbenější sleva 100%, kdy náš zákazník dostává své zboží úplně zadarmo. 

Firma Mountfield je známá poměrně širokým sortimentem Kromě primárního zaměření na zahradní techniku nabízíte například i jízdní kola nebo dětské hračky. Je o tyto produkty na vašich prodejnách zájem?
„Vlajkovým“ sortimentem je pochopitelně špičková zahradní technika a všechny druhy bazénů, nadzemních i zapuštěných do země. Jízdní kola máme v sortimentu už šest sedm let, protože si myslíme, že patří k aktivnímu využívání volného času na chatách i chalupách. Jsme výhradní prodejci kvalitních značek Madison a Heavy Tools s ročním prodejem  20 000 kusů. Takže i v jízdních kolech  jsme jednoznačnými lídry na českém trhu. Co se týče hraček- vedeme vynikající modely hraček Bruder a hračky k vodě - prodáváme je jen jako doplněk, protože k nám chodí nakupovat často celé rodiny i s malými dětmi…

O které produkty z vaší nabídky mají zákazníci největší zájem?
Jednoznačně  o zahradní techniku- o všechny stroje na sečení trávy - od rotačních a bubnových sekaček, přes motorové kosy až po zahradní traktory. Registrujeme dlouhodobý trend, kdy zákazníci dávají přednost sekačkám s benzinovými motory, vyšším výkonem a komfortnější výbavou. Pro naše zákazníky je podstatné, že jim veškeré stroje s benzinovým motorem náš odborný technik zadarmo doveze až domů, tam sestaví, uvede do provozu a předvede.Velký zájem je stále o řetězové pily Oleo-Mac i všechny typy zahradních a užitkových čerpadel. Teď je také doba, kdy si lidé vybírají a pořizují rodinné zahradní bazény. Jako jediní v tuzemsku máme v sortimentu například komplety nadzemních bazénů Azuro DL s pískovou filtrací a ohřevem vody, které se dají částečně nebo i úplně zapustit do země. Lidem je dopravujeme a na zahradách montujeme zadarmo. A u klasických zapuštěných bazénů se našim zákazníkům po dobu 7 let zadarmo staráme o to, aby v nich měli neustále čistou vodu a mohli se jen bezstarostně koupat. Z toho vidíte, že nám neujde jen o to prodat co nejvíce zboží, ale také poskytnout zákazníkům maximum doprovodných služeb. Myslím, že v tom jsme na českém trhu výjimeční a výrazně se od konkurence lišíme.

Plánujete další rozšiřování produktové nabídky mimo zahradní techniku?
Neustálá inovace sortimentu je jedním z našich klíčových úkolů. Myslím dokonce, že jsme jediní na českém trhu, kterým se pravidelně daří hned v prvních měsících roku přinášet výrazné novinky v oboru – zejména v zahradní technice - a k tomu ještě se slevami na Kole štěstí. Velkým letošním hitem bude podle mě v našich prodejnách například i špičkový zahradní nábytek ze skandinávského dřeva.

Zahradní zboží je spíše sezónní záležitostí. Kdy během roku se nejvíce prodává a jakým způsobem řešíte sezónní výkyvy v prodeji zboží?
Právě proto pořádáme každoročně Kolo štěstí, abychom rozložili nákupní boom, který se jinak soustředí na hlavní sezonu, tedy duben až červen. Další špičkou v našich prodejnách je podzim s jeho typickými pracemi na zahradách.

Nabízíte zákazníkům sedmiletou záruku na veškeré zboží zakoupené na vašich prodejnách. Neobáváte se ze stany zákazníků zneužití takto dlouhé záruční doby?
Sedmiletou záruku poskytujeme na veškerý sortiment už několik let. Můžeme si to dovolit, protože zboží odebíráme jen od renomovaných českých, evropských i zámořských dodavatelů. A můžu vám říct, že si je pečlivě si je vybíráme. Problémy s tak dlouhou zárukou tudíž nemáme.

O vaší firmě bylo v poslední době slyšet i ve vztahu s určitými problémy. Máme na mysli kontroverzní reklamu se Zdeňkem Izerem hrajícím ortodoxního Žida proti které si stěžoval izraelský velvyslanec. Jak tato kauza vlastně dopadla a o co v ní šlo?
Vyslechli jsme tehdy názor pana velvyslance a zachovali se korektně. Spot jsme z vysílání stáhli. Tím vše skončilo.

Další kontroverzní reklamou je losování automobilů značky Cadillac. Podle ministerstva financí je v rozporu s loterijním zákonem. Měli by se výherci o svou výhru obávat?
Prosím vás, jaké obavy. Auta jsme postupně začali našim zákazníkům a výhercům předávat  2. března. V těchto dnech předáváme z celkových třiapadesáti vozů poslední kusy. Co se týče marketingové akce „Do Mountfieldu pro Cadillac“ tvrdíme, a právní rozbor nám dává zapravdu, že jsme loterijní zákon neporušili. Po skončení této akce totiž všichni její účastníci získávají vkladní knížky Mountfieldu s vkladem ve výši 1 000 Kč a někteří z nich i auta. Takže nešlo a ani nemohlo jít o žádnou loterii.

V loňském roce jste otevřeli velké logistické centrum. Jak velká to byla investice a co přinesla?
Investice do našeho nového centra na 15. kilometru D1, kde máme vedle moderního logistického parku i zbrusu novou firemní prodejnu, stála 250 milionů korun a rozhodně se vyplácí.
 
Síť vašich obchodů je již poměrně hustá. Plánujete otevírat další obchody a ještě více  expandovat?
V České republice máme 52 prodejních center, která jsou  vybavena také servisními středisky. Ve Slovenské republice disponujeme obdobnou sítí 12 prodejen. Plány máme velké, ale s ohledem na konkurenci bych je nerad rozváděl.

Jaké další novinky chystá firma Mountfield v nejbližší budoucnosti?
Zeptejte se mě na to po 2. dubnu, kdy skončí slevy na Kole štěstí. Všechny novinky – a budou to skutečné bomby - vám pak prozradím.

Děkujeme za rozhovor
Michal Ruml, Finance.cz

ing. Ivan DrbohlavIng. Ivan Drbohlav (50) je předsedou představenstva a generálním ředitelem společnosti Mountfield, a.s. Absolvoval Fakultu mechanizační na VŠZ v Praze, v letech 1986-90 působil na obchodním zastoupení PZO ve Velké Británii. V roce 1991 zakládá firmu Mountfield a otevírá první prodejnu. Během let vybudoval akciovou společnost, která je dnes s 52 prodejními centry největším specializovaným prodejcem zahradní techniky a bazénů v ČR.



Autor článku

Michal Ruml  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: INTERVIEW