Lidé mohou snadněji odepisovat část daní na dobročinné účely

26.09.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 26. září (ČTK) - Na možnost snížit si pomocí daru neziskové organizaci svůj daňový základ upozorní celostátní mediální kampaň "30 dní pro neziskový sektor", která se bude konat v říjnu. Hlavním cílem kampaně bude představení daňového kalkulátoru na webových stránkách www.neziskovky.cz. Smyslem akce je rovněž zvýšit dosud neuspokojivou motivaci lidí k dárcovství. Organizátoři kampaně to dnes sdělili na tiskové konferenci v Praze.

Kalkulátorem si lidé i firmy mohou již dnes spočítat výši ideálního ročního finančního daru neziskové organizaci podle výše svých příjmů.

Každá fyzická osoba si v současnosti podle zákona o daních z příjmů může odečíst hodnotu daru ze svého základu pro výpočet daně, pokud celková hodnota darů v daném roce je větší než dvě procenta základu daně poplatníka nebo činí alespoň 1000 korun. Základ daně lze takto snížit až o desetinu. Doklad o daru pak stačí předat účetnímu zaměstnavatele, který ho zanese do ročního zúčtování daně zaměstnance.

Pořadatelem kampaně je tradičně Informační centrum neziskových organizací (ICN). Reklamní spoty kampaně budou vysílat Česká televize i Český rozhlas.

Kampaň vychází podle ředitele ICN Marka Šedivého z toho, že "převážná část veřejnosti vnímá podporu neziskových organizací jako záležitost veřejných sbírek, zasílání dárcovských SMS a aktivit firem a podnikatelů. Bohužel ale většina lidí netuší, že i zaměstnanci mají možnost snížit si darováním neziskové organizaci svůj daňový základ".

Také herečka Chantal Poullainová se novinářům přiznala, že nevěděla o možnosti snížit svůj daňový základ díky adopci na dálku.

Závěrem letošní kampaně bude společný koncert Heleny Vondráčkové, Marty Kubišové a Václava Neckáře, kteří vystoupí 1. listopadu v pražské Lucerně. Výtěžek z akce bude věnován na veřejnou sbírku ICN, z níž je podporováno vzdělávání pracovníků v neziskových organizacích.

Kampaň 30 dní pro neziskový sektor se koná od roku 1998 a jejím dlouhodobým cílem je informovat veřejnost o úloze a významu neziskových organizací.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK