CBW:Na český trh přijde americký výrobce umělých diamantů LifeGem

22.01.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 22. ledna (ČTK) - Na konci letošního roku by měl na český trh vstoupit americký výrobce památečních diamantů LifeGem. Hlavním produktem firmy jsou diamanty vyrobené oddělením a zpracováním uhlíku z popela zesnulých, společnost ale chce nabízet i drahokamy ze zvířat a z živých lidí, uvedl dnes týdeník Czech Business Weekly.

LifeGem bude na českém trhu diamantových upomínek na zesnulé konkurovat švýcarské firmě Algordanza. Ta vstoupila na tuzemský trh v roce 2005, od té doby zde ale prodala jen dva kusy.

Šéf LifeGem Europe Ton Jaspers týdeníku řekl, že konkurence na trhu firmě nevadí, protože má širší řadu produktů. Vedle posmrtné památky umí rovněž vyrobit za extrémně vysokých teplot například diamanty z kadeře vlasů, což se hodí například jako památka na svatbu. Také bude nabízet diamanty z domácích mazlíčků. Firma vedle USA již působí na trzích Japonska, Austrálie, Německa, Francie a Polska.

Diamanty z dílny LifeGem budou stát v závislosti na počtu karátů od 70.000 korun výše. Předseda Sdružení pohřebnictví ČR Julius Mlčoch tento nápad opatrně přivítal, sám však zůstává skeptický. Podle jeho zkušeností řada lidí ani nechce platit za pohřeb a náklad pohřbu je hlavní příčinou toho, že se zde lidé přiklánějí k pohřbu žehem namísto tradičního uložení do hrobu.

Agent firmy Algordanza pro Česko a Slovensko Jiří Hrdlička uvedl, že nechce jít do agresivní reklamní kampaně, protože úmrtí je citlivou záležitostí. Vyjádřil naději, že Češi se s památečními diamanty postupně obeznámí, a hodně si slibuje od reklamní spolupráce s pohřebními ústavy.

Podle Hrdličky má český trh posmrtných diamantů docela dobré vyhlídky. "Český trh má větší potenciál než slovenský, protože asi 80 procent pozůstalých volí pro své zesnulé příbuzné kremaci. Na Slovensku je to jen deset procent," řekl. Cena diamantu od Algordanzy začíná na 90.000 Kč. Na trh diamantů z domácích zvířat Algordanza podle Hrdličky zatím pouštět nebude.

Ekonomové souhlasí s tím, že český trh těchto předmětů může mít perspektivu. "Jestliže máte dobrou marketingovou strategii, můžete prodat cokoli," řekla Markéta Šichtařová z Next Finance. "Myslím si, že je to perverzní a lidský nechutné," namítá však známý katolický kněz Tomáš Halík.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK