Globalizace internetu vs. dnešní marketing

16.09.2008 | , Top Vision
STYL/počítače a IT


Jak budeme žít za pár let, jak nakupovat, s čím a jakým způsobem obchodovat? Jak na to zareaguje marketing? Bude to příležitost, ale pro mnohé tvrdý boj. Letošní Marketing Challenge Forum přináší horké aktuální ale i budoucí trendy, tipy a triky ... jednoduše inspiraci, jak nebýt KONZERVAtivní!

Jedním z nástrojů, který dnešním marketérům přináší nespočet možností, jak oslovit zákazníka, je bezesporu internet. Co nabídne budoucnost vyhledávačů, serverů, internetových obchodů? Co to znamená pro marketing? Na téma příležitostí dnešního internetového prostředí jsme se zeptali odborníka na on-line marketing, pana Julka Hájka z Microsoftu, který je jednou z osobností blížícího se Marketing Challenge Fora: „Ač jde původně o americkou armádou vyvinutý komunikační kanál, dnes internet nabízí globálně sdílená data, hodnoty, názory. V zemích, kde je svoboda slova vzácností, je internet nástrojem politického odboje a stejně jako televize ovlivnil jak podobu tištěných médií, tak mezilidskou komunikaci. I dnešní obyvatelé v ČR s rozvojem internetu a jeho služeb mění své návyky a svůj život.

Mohli jsme vidět reklamu na pomalé připojení, které mění návyky lidí například ve stravování. Zvýšila se rychlost připojení a s ní i uživatelské chování. Díky novým a rychlejším interaktivním technologiím, jako je například Silverlight, můžeme rázem posílat videa ve FULL HD kvalitě. Televize může být přenášena i po internetu. Další posun vycházející ze základních lidských potřeb jsme mohli vidět v případě seznamování se. První virtuální seznamky vytvořily nové reklamní prostory, všechny sociální a seznamovací sítě se stávají pro dnešní marketéry zlatým dolem na nápady, názory a zpětnou vazbu na jejich produkty a služby.

Dnešní uživatelé očekávají zážitky a těch je ve virtuální realitě více a více. V době, kdy mám například službu Photosynth, která je nyní dostupná i v ČR, mám najednou možnost vytvořit si svou vlastní virtuální 3D prohlídku nějakého zámku či hradu, kde jsem byl na výletě a svůj zážitek tak digitalizuji a mohu si jej, kdykoliv se mi zlíbí, znovu prožít. Společnost Microsoft se jako technologický lídr snaží přinášet nové technologie, které usnadňují lidem život a snaží se také pomáhat v rozvoji internetu u nás. Proto mohu s jistotou říci, že v následujících letech nás čekají další změny. Příkladem, může být zatím u nás nedostupný Surface, stůl na který položím svůj mobilní telefon a rázem ovládám svůj mobil pomocí tohoto stolu, prohlížím si fotky a pracuji s dokumenty, jako bych pracoval na telefonu. Internet a technologie se neustále propojují a budoucnost je v personalizaci a nových technologiích, které nemusí nutně přicházet z globálního trhu, ale musí nutně přinášet uživateli užitek a zábavu.“

Spolu s Julkem Hájkem vystoupí na Marketing Challenge Foru mnoho dalších odborníků a zkušených marketérů. Tématům zaměřených na nové technologie, nové metody, přístupy a možnosti v marketingu poreferují také Jiří Donát z A.T. Kearney, Jitka Vysekalová z České marketingové společnosti, Kateřina Holcmanová z Google Czech Republic, Martin Fousek z Bohemia Sekt, Jan Cézar, Tomáš Jindříšek z OgilvyInteractive a další.
Celý program doplní interaktivní workshopy a večerní program v kubánském stylu. Nebude chybět občerstvení a koktejly s chutí léta, vše dokreslí bubenická show, do které se může zapojit doslova každý.
Nebuďte KONZERVAtivní a přijďte se nechat inspirovat, jak osvobodit své nápady - 2. - 3. října 2008 na Marketing Challenge Forum. 

Autor článku

 

Články ze sekce: STYL/počítače a IT