Spotřebitel příštího desetiletí - jak na něj?

24.09.2008 | , Top Vision
STYL/počítače a IT


Jak budeme žít za pár let, jak nakupovat, s čím a jakým způsobem obchodovat? Jak na to zareaguje marketing? Bude to příležitost a ještě tvrdší boj. Letošní Marketing Challenge Forum přináší nejnovější i ale budoucí trendy, tipy a triky ... jednoduše inspiraci, jak nebýt KONZERVAtivní, jak zaujmout spotřebitele v příštím desetiletí.

První diskusní blok se ponese v duchu „Výletu“ do budoucnosti. Vystupující budou diskutovat na téma, jak bude vypadat klient či spotřebitele příštího desetiletí, co to bude znamenat pro marketing a obchod samotný. O obsahu možná napoví slova prezidentky České marketingové společnosti, Jitky Vysekalové, která bude jedním z účastníků diskuse:

„Goethe kdysi řekl, že “lidstvo spěje stále vpřed a člověk zůstává stále stejný“, v něčem určitě ano. Stále nás okouzlují nevšední zážitky. Stále podléháme emocím a chceme být výjimeční. Někdy prostřednictvím výjimečných věcí. Spotřebitel 21. století má jiný životní styl, který se stále mění.  Vše se zrychluje, nemáme čas  a když ho máme, tak ho trávíme (někteří) v „chrámech konzumu“, a ty se nám samozřejmě přizpůsobují. Snaží se o stále nové a překvapivé zážitky. Už máme event,  guerilla či virový marketing. Stále více a stále rychleji. Nové technologie k tomu přispívají. Ale připravme se i na ekonomický pokles, na reakci na změny, které přijdou. Jak řekl Darwin: „Není to ten nejsilnější z druhů, který přežívá, ani ten nejinteligentnější, ale ten, který se nejlépe umí přizpůsobit změnám.“

A jak správně definovat spotřebitele příštího desetiletí? Jak ho oslovit s tou správnou nabídkou? Jak ho zaujmout? Podle jednoho z moderátorů Marketing Challenge Fora, ředitele OgilvyInteractive, Tomáše Jindříška „je možné současný marketing s nadsázkou označit za marketing říše za zrcadlem. Zákazníci, kteří jsou často alibisticky nazývaní cílovou skupinou, jsou pomyslně násilně řazeni do různých sociodemografických tabulek a dle těchto skupin je na ně „vypouštěna“ reklama. Participanti cílových skupin jako kdyby žili v imaginární říši za zrcadlem. Jejich potřeby marketéři spíše odhadují, než skutečně znají. Ale vzhledem k dalšímu rozvoji interaktivních komunikačních kanálů, jako je internet a mobil, budeme mít v budoucnu k dispozici daleko přesnější informace o tom, po čem zákazníci opravdu touží. Časem se nejvíce používané spojení „zasáhnout cílovou skupinu“ pravděpodobně posune do termínu „zákazníky ovlivnit“. Marketing se stane daleko více decentralizovaný a taktický a bude v něm potřeba mnohem více analytiků. Na druhou stránku bez zajímavých sdělení, užitku pro klienta a správné taktiky nepomohou stejně jako dnes ani nejnovější možnosti.“

Autor článku

 

Články ze sekce: STYL/počítače a IT