Grandi Stazioni bude dnes postupovat v souladu s právem, řekl ČTK bez dalších podrobností mluvčí Grandi Stazioni Martin Hamšík. Firma nicméně stále trvá na tom, že k ukončení spolupráce s ní nemá správa železnice zákonný důvod. Pokud SŽDC společnost z objektu vypoví, bude požadovat 1,2 miliardy korun jako kompenzaci za rekonstrukci odbavovací haly a rovněž náhradu za ušlý zisk z dalších 30 let provozu nádraží.
Právě o 30 let by se podle SŽDC měla smlouva s Grandi Stazioni automaticky prodloužit, kdyby společnost do dnešní půlnoci stihla zrekonstruovat nádraží včetně historické Fantovy budovy. Z ní ale společnost za 13 let zrekonstruovala jen vnitřek centrální části s takzvanou Fantovou kavárnou. Boční trakty včetně fasády památkově chráněného objektu dosud na opravy čekají.
Správa železnic minulý týden uvedla, že převzetí objektu provoz nádraží neovlivní a cestující jej nepoznají. Správu objektu má na starosti společnost ISS, se kterou už státní správce železnic o průběhu převzetí nádraží jednal. Zároveň SŽDC oslovila nájemníky, se kterými chce jednat o prodloužení nájemních smluv.
Grandi Stazioni do letošního června většinově vlastnily italské dráhy. Nově firmu vlastní francouzský investiční fond Antin a italská investorská skupina Borletti Group. Předloni česká pobočka Grandi Stazioni hospodařila se ziskem 54 milionů korun při výnosech přesahujících 144 milionů korun.



Babiš vs. auta: Nový český premiér adoroval elektromobily, pak z osmiválcového SUV za pět milionů sliboval zrušení zákazu spalovacích motorů
Test Cupra Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive (2025): Jede jak z praku, kreslí na silnici a elektrifikaci odmítá
Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
