Maier: Čtvrtina produkce Škody v roce 2025 budou elektromobily

01.03.2017 | , Finance.cz
Zpravodajství ČTK


Asi čtvrtinu produkce Škody Auto budou v roce 2025 tvořit elektromobily nebo hybridy. Vyrábět by se měly v Mladé Boleslavi. Na dnešním setkání manažerů automobilek se zástupci vlády to uvedl předseda představenstva Škody Bernhard Maier.

Škoda již dříve oznámila, že první vůz s hybridním pohonem uvede na trh v roce 2019 a elektromobil by měl přijít vzápětí. V roce 2025 by měla mít v nabídce čtyři až pět vozů na elektrický pohon.

Prvním hybridem má být model Superb, následovat bude mimo jiné velké SUV Kodiaq, které Škoda začíná dodávat letos. Jako elektromobil se již vyrábí sesterský model Škody Citigo, Volkswagen up!, automobilka ale podle neoficiálních informací vyvine čistě na elektřinu zcela nový vůz.

Podle Petra Knapa, analytika společnosti EY, která poskytuje podnikové poradenství, nastanou v roce 2020 v EU velmi přísné restrikce v oblasti emisí a automobilky budou muset zareagovat nabídkou aut na alternativní pohon, aby se do kvót stanovených na jejich produkci vešly.

Podle tisícovky výkonných manažerů automobilek ze 42 zemí je v současnosti nejdůležitějším trendem v automobilovém průmyslu elektromobilita. Shodli se na tom v rámci průzkumu KPMG Global Automotive Executive Survey. Pro více než polovinu dotazovaných manažerů z automobilového průmyslu je pak dieselový motor pro budoucnost mrtvou technologií a rozhodující roli by v dynamice ústupu dieselových motorů měla hrát podoba budoucích emisních standardů a míra zdanění dieselu oproti benzínu. Postupné a soustavné zpřísňování emisních norem nutí výrobce automobilů k vyvíjení čím dál komplikovanějších a nákladnějších technologií. „U benzínových motorů se to projevuje snižováním objemu s využitím turba. U naftových motorů zavedením filtrů pevných částic a nejnověji systémů selektivní katalytické redukce (SCR). Čím je ale pořizovací cena vozu nižší, tím hůře ospravedlnitelné je použití velmi nákladné technologie dieselového motoru,“ upozorňuje Tomáš Kadeřábek, Account Team Leader ze společnosti Arval CZ.

Elektromobilitu tak čeká dynamický rozvoj. Tento trend bude nabývat na intenzitě spolu s tím, jak se tato technologie bude postupně zlevňovat, a tedy zpřístupňovat stále širšímu počtu potenciálních zákazníků. Auta na elektřinu ale kromě vysoké pořizovací ceny stále bojují se zásadními problémy. Jsou jimi nízká kapacita baterií, dlouhá doba dobíjení a krátký dojezd. „Velmi slibnou technologií jsou proto i vodíkové palivové články. Oproti elektromobilům poháněným lithiovými bateriemi však mají tu nevýhodu, že jejich vývoj je ještě příliš vzdálen od masovější komercializace,“ uvádí Jiří Šimara, analytik společnosti Cyrrus.

Škoda Auto do roku 2025 zdvojnásobí počet prodaných vozů na více než dva miliony ročně. Loni přitom automobilka zažila rekordní rok, když zákazníkům dodala 1,13 milionu aut.

Autor článku

 


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK