Nový plán má pomoci Alitalii v konkurenci s nízkonákladovými aerolinkami a v návratu k zisku. Součástí plánu je do tří let snížit náklady o jednu miliardu eur (27 miliard Kč) a zavést služby podobné těm, jaké nabízejí nízkonákladové společnosti.
Mzdy zaměstnanců palubního personálu se mají snížit o 32 procent, zatímco mzdy pilotů mají klesnout o 22 až 28 procent, uvedly odbory. Ty se také obávají, že propouštění by mohlo být rozšířeno i na letecký personál. Aerolinky se teď snaží pro svůj plán získat souhlas odborů, těm se však plán nelíbí a považují ho jen za snahu snížit náklady a nikoliv za způsob, jak aerolinky znovu postavit na nohy.
Alitalia byla za 70 let své existence v zisku jen několikrát. Navzdory několika reorganizacím a finančním injekcím firma nyní ztrácí nejméně půl milionu eur denně a v příštích týdnech by se mohla ocitnout bez hotovosti, pokud se akcionáři nedohodnou, že do firmy napumpují více peněz, řekl agentuře Reuters jeden ze zdrojů.
V Alitalii vlastní 49procentní podíl aerolinky Etihad Airways ze Spojených arabských emirátů. Dalšími akcionáři jsou banky Intesa Sanpaolo a UniCredit. Společnost se podle nejnovějšího podnikatelského plánu chce vrátit k zisku do konce roku 2019.
Aerolinky Etihad při koupi podílu v Alitalii v roce 2014 slíbily, že vrátí Alitalii k zisku do roku 2017 za pomoci snížení nákladů, přeměny Říma na mezinárodní letecké centrum a expanze lukrativních dálkových letů. Oživení se však nezdařilo kvůli silné konkurenci nízkonákladových aerolinek a vysokorychlostního železničního spojení. Poptávku po letecké přepravě také snížily teroristické útoky v Evropě.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
