Státem kontrolovaná čínská společnost uvedla, že American Airlines by v ní mohla převzít určitý majetkový podíl v podobě nově vydaných akcií. Jedná se i o dalších formách spolupráce, uvedla firma podle agentury Reuters. Její akcie na hongkongské burze po zprávě vzrostly o více než pět procent.
American Airlines by se dohodou s China Southern staly druhým americkým přepravcem, který by vlastnil část čínské letecké společnosti. Delta Air Lines předloni koupila za 450 milionů dolarů (11,2 miliardy Kč) 3,55 procenta akcií v China Eastern Airlines.
Peking signalizoval, že chce reformovat sektor letecké přepravy a zavést do něj smíšené vlastnictví a soukromý kapitál. Snaží se tím o zlepšení efektivnosti a konkurenceschopnosti státem vlastněných podniků.
Podle analytiků by výsledkem jednání obou společností měla být i při nákupu akcií China Southern spíše jen další dohoda o sdílení letů, takzvaný code-sharing. Jde o nejčastější úmluvu, kterou mezi sebou jednotlivé aerolinky uzavírají a v jejichž rámci dávají dohromady své zdroje, aniž by muselo docházet k vlastnickému propojení.
Čínští přepravci v poslední době intenzivně rozšiřují své kapacity a zvyšují počty letů na mezinárodních linkách, na nichž roste počet zákazníků.
China Southern létá ze své domácí základny v Kantonu do New Yorku, Bostonu, Chicaga nebo na Havaj. Je také členem aliance SkyTeam a má dohody o sdílení letů s Virgin America a Delta.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
