\"Více než 95 procent provozní ztráty na úrovni primární EBITDA je tvořeno právě Dolem Paskov,\" uvedl ve zprávě Louda. EBITDA je zisk před započtením úroků, daní a odpisů. Primární EBITDA představuje vytvořenou přidanou hodnotu sníženou o osobní náklady a nákladové daně.
Insolvenční správce uvedl, že OKD by bylo provozně ztrátové i bez Dolu Paskov, avšak ztráta by byla výrazně nižší. \"Lze dovodit, že provoz Dolu Paskov byl hlavním \'negativním tahounem\' celých OKD, a to na primární provozní úrovni. Hlavní příčinou jsou (dle provedených analýz) vysoké náklady práce,\" uvedl Louda.
OKD skončily loni v úpadku, do kterého je dovedly hlavně klesající ceny uhlí a předluženost. Od té doby firma provedla úsporná opatření, ukončení těžby ve ztrátovém Dole Paskov bylo dalším z nich a patřilo k těm hlavním. Vedení OKD neúspěšně hledalo strategického partnera, který by převzal těžbu a postaral se o postupný útlum dalších dolů. Nyní se jedná o tom, že firmu, v níž pracuje okolo 10.000 lidí, převezme stát.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
