\"Čekali jsme mnohem horší hlasování. Já jsem velmi spokojená, jakým způsobem novela stavebního zákona prošla,\" řekla Šlechtová. \"Zjednodušíme stavební řízení, zrychlíme ho, a to jak pro malé stavebníky, tak pro velké investory,\" uvedla k očekávanému dopadu zákona. Vyzdvihla hlavně skutečnosti, že se zkrátí řízení pro stavbu na ohlášku ze 30 na 15 dnů a že bude snazší budování liniových staveb v sousedství měst.
Kriticky vidí ministryně skutečnost, že poslanci přes její nesouhlas prodloužili lhůtu pro aktualizaci územních plánů vyhotovených před rokem 2007. Současnou lhůtu do roku 2020 prodloužili do roku 2022. Šlechtová to považuje za nesystémové. Vadí jí i to, že se na vodní díla nebude vztahovat možnost společného řízení, v němž by se současně řešilo územní povolení i posouzení dopadů na životní prostředí.
Naopak uvítala, že poslanci odmítli návrh, který umožňoval zahájení staveb dálnic i před vyvlastněním pozemků. \"Součástí novely je následující: Můžete získat stavební povolení a nemusíte mít ještě vyvlastněn pozemek. Dokud nevyvlastníte pozemek, nesmíte kopnout do země,\" řekla. \"Co bylo navrhováno, je předběžná držba, která neprošla, a musím říct, že jako ministerstvo pro místní rozvoj jsme za to rádi. Myšlenka byla taková, že můžete kopnout do země, aniž byste měli vyvlastněno,\" uvedla Šlechtová.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
