Aktuálně je avizovaná stávka u šesti dopravců, jimiž jsou Bors Břeclav, Adosa, ČSAD Kyjov Bus, Vydos Bus, Tourbus a ČAD Blansko. Během dne potvrdily, že všechny spoje zajistí Znojemská dopravní společnost Psota a Břežanská dopravní společnost a připojí se tak k dalším 11 společnostem, jejichž řidiči nestávkují.
Nejvíce tak budou zasažené Břeclavsko, Kyjovsko, Blanensko, Vyškovsko a okolí Veselí nad Moravou. Z páteřních linek jedoucích do Brna nepojede pouze linka 106 z Kyjova. Z meziregionálních linek mimo Brno nepojede linka 152 z Blanska do Kuřimi, 156 z Vyškova do Bučovic a 166 z Vyškova do Brankovic.
U linek, které pojedou jen částečně, je potřeba sledovat jízdní řád. Obvykle totiž na takovou linku vyjíždějí autobusy více dopravců a ne všichni jsou zapojeni do stávky.
Kordis upozorňuje, že i když se nyní některé spoje ukazují jako zabezpečené, v ojedinělých případech se může stát, že nevyjedou. Společnost se také domluvila s Českými drahami na zvýšení kapacity vlaků v ranní a odpolední špičce a na vyjetí mimořádného vlaku z Vyškova v 5:17 do Brna, který zastaví v Lulči, Rousínově a Brně-Slatině.
Ve čtvrtek mohou lidé sledovat aktuální informace nejen na webu Kordisu, ale také přes mobilní aplikace iRIS a IDS JMK Poseidon, které ukazují odjezdy z jednotlivých zastávek. V den stávky se mají zobrazovat pouze zajištěné odjezdy.
Policisté upozorňují řidiče, že mohou očekávat složitější dopravní situaci a kolony. \"Operativně budeme situaci vyhodnocovat a v terénu bude dvakrát až třikrát více dopravních policistů než obvykle,\" řekl ředitel jihomoravských policistů Leoš Tržil.
Odboráři vyhlásili stávku kvůli tomu, že není systémově garantované dodržování vládního nařízení o minimální mzdě řidičů. Ta má činit 98,10 koruny za hodinu jízdy a 88 korun za hodinu čekací doby. Na jižní Moravě kraj udělal vše, co v mezích zákona mohl, což však znamená garanci pro dopravce pouze na letošní a příští rok. Dále už kraj dopravcům další peníze přidat nemůže a chce systémové řešení po vládě.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
