\"Není jisté, jestli se zapojí všichni řidiči Arrivy Morava. Nemůžeme říct dopředu, který ze spojů vyjede, nebo vyjede. Je těžké určit rozsah,\" řekl Barták.
Odborové organizace ze Šumperka, Zábřehu a Mohelnice ve společnosti Arriva Morava rozhodly o aktivním zapojení do stávky. Jak rozsáhlá bude, není dopředu jasné. Zaměstnanci dalších dvaceti dopravců, které si objednává kraj, hromadně stávkovat nebudou. Někteří z nich se ale mohou zapojit symbolicky.
Například řidiči ČSAD Ústí nad Orlicí stávkovat nebudou, část z nich vyjede však ve vestách. Linky a spoje zajistí dopravce v plném rozsahu. \"Řidiči zajišťující obslužnost v Pardubickém kraji tak učiní na protest toho, že v jediném tomto kraji zatím není podepsaná dohoda. Řidiči nechtějí působit cestujícím problémy, proto volí protest formou oblečení vesty,\" uvedla mluvčí koncernu ICOM transport Marcela Průchová.
Linky z Olomouckého kraje zajíždějí jen několik kilometrů přes hranici Pardubického kraje na Svitavsku a Orlickoústecko. Jezdí ze Šumperka do Cotkytle, Zábřehu do Štítů, z Mohelnice do Borušova a z Mohelnice do Moravské Třebové. Hejtmanství již informovalo obce, aby své obyvatele upozornili na možné výpadky v linkové dopravě.
\"To že hromadná stávka nebude, je výsledek několikatýdenních jednání s dopravci i odboráři. Při těchto jednáních projevili všichni účastníci značnou dávku trpělivosti, vstřícnosti, dobré vůle i zdravého rozumu,\" uvedl krajský radní Michal Kortyš (ODS).
Vláda stanovila od začátku letošního roku minimální mzdu na 98,10 Kč za hodinu jízdy a na 88 korun za hodinu čekání. Zavedla také příplatek 6,60 Kč za hodinu za náročné pracovní prostředí. Kraj na mzdy uvolnil 20,5 milionu korun, ochotný je ještě jednat o mimořádných výdajích za nemoci a dovolené, což by činilo další miliony.
Dodatky chce s dopravci podepsat ještě v dubnu, v pondělí má dohody nejprve schvalovat krajská rada. Vláda zatím na mzdy řidičům nepřispěla. Premiér Bohuslav Sobotka však dnes oznámil, že vládě navrhne uvolnit 420 milionů korun z rozpočtové rezervy ve prospěch krajů na zvýšení platů řidičů autobusů.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
