Autobusová dopravní obslužnost v regionu, kterou ČSAD zajišťují po dohodě s krajem z více než 90 procent, není nijak omezena. \"Dnes vyjeli všechny vozy,\" řekl dispečer na nádraží. Podle něj i zjištění ČTK na místě má letáky méně než polovina vozů. Stojí na nich, že řidiči společnosti ČSAD autobusy Plzeň 6. dubna nestávkují, morálně však podporují všechny řidiče, kterým nebyla navýšena minimální mzda podle nařízení vlády. Podepsán je závodní výbor odborů firmy.
\"Řidiči nestávkují, všichni dnes vykonávají svoji standardní práci,\" uvedl ředitel ČSAD autobusy Plzeň Jaroslav Vejprava. Od odborového svazu dostali leták, který se jim nelíbil, a tak si vyrobili a napsali svůj. Plakátky s textem podporujícím kolegy v jiných regionech nesmí vylepit na kabinu nebo na předek nebo zadní část vozu.
Podle Vejpravy i plzeňského hejtmana Josefa Bernarda (ČSSD) jsou díky zvýšení současné průměrné měsíční mzdy v průměru o 5500 korun hrubého vyšší než loňské, tedy asi o pětinu.
Plzeňský kraj se dohodl s ČSAD autobusy Plzeň na zvýšení platů řidičů 7. března. Kraj letos vyplatí po částech 28,6 milionu korun na úhradu neočekávaných mzdových záloh, které vznikly dopravci po nařízení vlády od letošního ledna. Po polovině roku má být podle hejtmanství jasné, kolik peněz dostane ČSAD od kraje za celý rok. Kraj s experty už téměř dva měsíce analyzuje náklady dopravce a jím vykazovanou prokazatelnou ztrátu, kterou dotuje kraj. Čeká také audit loňského hospodaření ČSAD. Kraj se zavázal dopravci do 15. března vyplatit první zálohu za leden až březen 2017 ve výši 7,15 milionu korun a každý následující měsíc zálohovou platbu 2,383 milionu Kč. Peníze už firmě přišly.
ČSAD také v minulých dnech uzavřelo s odbory kolektivní smlouvu, která platí zpětně od 1. března. Zvyšuje základní mzdy i pohyblivé složky o jednotky procent. Řidiči by tak podle ředitele neměli být nespokojení.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
