Podnik omezil provoz na linkách 6, 9 a 10, které doplňují páteřní linky v ranních a odpoledních hodinách. Podle Moryse omezení určitě potrvá do konce týdne, v pondělí už by se situace měla vrátit k normálu. \"Nesouvisí to se stávkou dopravních odborů, ale s vysokou nemocností řidičů,\" řekl ředitel.
Podnik zaměstnává 970 řidičů, potřeboval by jich nabrat ještě skoro 50. Ve stavu nemocných je dnes 108 řidičů. Kvůli nedostatku řidičů, se kterým se podnik potýká dlouhodobě, a vysoké nemocnosti podle Moryse musejí řidiči dělat více přesčasů. Pak jsou vyčerpaní, což se projevuje opět vyšší nemocností.
Průměrný plat řidičů DPO byl loni 24.688 korun. Předseda Základní organizace odborového svazu Dosia při DPO Ivo Protivínský řekl, že ve výši mezd je ostravský podnik mezi dopravními podniky v celé republice až na osmém místě. Vedení firmy už jedná s odbory o navýšení mest a blíží se dohodě. Morys řekl, že tarifní mzdy řidičů by tak už od května mohly vzrůst zhruba o 2500 korun. Jedná se navíc i o zavedení příplatku za nulovou absenci, který by mohl činit 500 korun měsíčně.
Morys řekl, že DPO zkoušel sehnat zaměstnance i na Dole Paskov, kde minulý týden skončila těžba uhlí a odkud odešlo přes 1000 lidí. \"Žádný zásadní efekt z toho není. Horníci jsou zvyklí na jinou mzdu,\" řekl Morys.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
