\"Únor zchladil naděje na rychlý obrat stavební produkce k růstu. Po lednových výsledcích, které nevypadaly s ohledem na letošní mrazivé počasí úplně špatně, přinesl únor opětné prohloubení meziročního propadu. Tento propad přitom není úplně vysvětlitelný ani počasím, ani kalendářními vlivy. Stojí za ním dlouhodobý útlum v infrastrukturních stavbách,\" uvedl analytik UniCredit Bank Pavel Sobíšek. Situaci v oboru podle něj dokresluje únorový pokles zaměstnanosti v podnicích nad 20 zaměstnanců o 3,6 procenta. Nicméně kvůli rostoucímu objemu zakázek předpokládá, že stavebnictví za celý rok meziročně vzroste o tři až čtyři procenta.
Podle analytika Next Finance Jiřího Cihláře se stavaři zatím mohou vymlouvat na to, že stavby silnic komplikovala letošní tuhá zima. \"Jaro ukáže, v jaké kondici stavebnictví vlastně je. Inženýrské stavitelství by ale měly podpořit nové peníze z Evropské unie,\" doplnil Cihlář. Jako nadějný označil růst počtu vydaných stavebních povolení o 3,8 procenta, když orientační hodnota těchto staveb se v únoru zvýšila dokonce o 13,6 procenta. Pro letošek očekává růst stavebnictví o dvě procenta.
Ředitel Sekce hospodářské politiky Svazu průmyslu a dopravy Bohuslav Čížek uvedl, že inženýrské stavitelství doplácí na velkou byrokracii v povolovacích řízeních. \"Snad by v tomto ohledu mohla pomoci Sněmovnou schválená novela stavebního zákona,\" dodal Čížek.
Pro prezidenta Svazu podnikatelů ve stavebnictví v ČR Václava Matyáše však středeční jednání Sněmovny o novele znamenalo velké rozčarování. \"Některé pozměňovací návrhy byly ze strany svazu zaměřeny především na zlepšení, zjednodušení a urychlení investorské přípravy staveb dopravní infrastruktury. Z nepochopitelných důvodů se je však nepodařilo prosadit,\" doplnil Matyáš.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
