Konsorcium Združenie D1 Prešov, jehož součástí jsou kromě společností Eurovia CS a Metrostav i firmy Eurovia SK, Metrostav Slovakia a přední slovenská stavební společnost Doprastav, předložilo ze všech účastníků tendru nabídku s nejnižší cenou 356,35 milionu eur (9,6 miliardy Kč). Podle mluvčí slovenského ministerstva dopravy Karolíny Ducké stát s konsorciem ještě vyjednal slevu 15,2 milionu eur (410 milionů Kč).
Součástí zakázky je také vybudování 2,2 kilometru dlouhého tunelu, 18 mostů a dvou dálničních křižovatek. K vyšším nákladům by podle dřívějších informací mohla přispět plánovaná betonová vozovka místo obvyklého asfaltového povrchu. Úsek by měl být hotov za čtyři roky.
Jihovýchodní obchvat Prešova je jedním z mála dosud nepostavených úseků slovenské dálnice D1 z Bratislavy přes Žilinu do Košic na východě země. Stát rovněž plánuje postavit severní obchvat Prešova. Nové silnice mají odklonit tranzitní dopravu z města.
Na vysokou cenu plánovaných silnic u Prešova dříve upozornili vládní ekonomové. Nevládní institut INEKO zase uvedl, že tendr na jihovýchodní obchvat Prešova stát vypsal téměř současně s dalšími dvěma soutěžemi na výstavbu jiných úseků dálnic, což mohlo ovlivnit cenové nabídky firem.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
