Ve výraznějším růstu nezabránilo ani zvýšení daně z obratu pro auta s motorem do 1,6 litru. Daň letos vzrostla na 7,5 procenta z dosavadních pěti procent. Vláda ji loni snížila, aby podpořila prodej. V příštím roce se vrátí na původních deset procent.
V březnu prodej meziročně vzrostl o čtyři procenta na 2,5 milionu vozů. V únoru se prodej skokově zvýšil o 22,4 procenta, v lednu růst činil 0,2 procenta.
V celém loňském roce se prodej aut v Číně zvýšil o téměř 14 procent na 28 milionů vozů. Tempo růstu tak bylo nejrychlejší od roku 2013. CAAM v lednu předpověděl, že letos prodej aut vzroste o pět procent na 29,4 milionu vozů, a to právě v důsledku omezení daňových stimulů pro vozy s motorem o menším objemu.
Čína je největším automobilovým trhem na světě, v roce 2009 na tomto postu vystřídala Spojené státy. Země je klíčovým odbytištěm i pro českou automobilku Škoda Auto.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
