Nejprodávanějším autem v prvním čtvrtletí byla tradičně Octavia, kterých firma dodala 103.000. Oproti loňskému prvnímu čtvrtletí je to ale pokles o 6,3 procenta. V březnu se prodej modelu Octavia meziročně snížil o 6,1 procenta na 37.000.
Druhým nejprodávanějším modelem za letošní první tři měsíce byla Fabia, kterých firma dodala meziročně o 10,2 procenta více, tedy 54.600 vozů. Druhá byla Fabia také v samotném březnu, kdy svého zákazníka našlo 22.100 aut, meziročně o osm procent více.
Spolu s modelem Octavia zaznamenal pokles také Yeti. V prvním čtvrtletí letošního roku dodala automobilka 21.500 kusů modelu Yeti, meziročně o pětinu méně. V březnu zákazníci převzali 8800 vozů Yeti, což představuje meziroční pokles o 16,9 procenta. Nového sportovně užitkového vozu Kodiaq firma v prvním čtvrtletí dodala 4700 kusů, jen v březnu to bylo 3000 vozů.
\"Škoda v prvním čtvrtletí úspěšně pokračovala ve svém růstovém kurzu. Vytvořili jsme tím dobrý základ pro další růst v příštích měsících,\" řekl člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za prodej a marketing Werner Eichhorn.
V západní Evropě vzrostly dodávky vozů zákazníkům v březnu meziročně o 7,9 procenta na 53.600 vozů, tedy o 4000 vozů. V prvním čtvrtletí stoupl prodej v tomto regionu o 6,6 procenta na 122.600 vozů, což je meziročně o 7600 aut více. Na nejsilnějším evropském trhu v Německu posílila Škoda v březnu meziročně o 4,5 procenta a dodala zákazníkům 17.100 vozů. V prvním čtvrtletí to pak bylo o 4,9 procenta více, celkem 40.800 vozů. Nárůst zaznamenala firma v prvním čtvrtletí také v Itálii, a to o 20,9 procenta, v Rakousku o 19,1 procenta, ve Švédsku o 13,4 procenta a ve Francii o 10,6 procenta.
Ve střední Evropě prodej Škody Auto v březnu meziročně vzrostl o 14,5 procenta na 18.900 vozů, za celé první čtvrtletí byl růst o 14,9 procenta na 52.900 aut. Na domácím trhu v České republice se dodávky v březnu meziročně zvýšily o 9,8 procenta na 8800 vozů a v prvním čtvrtletí o 12,3 procenta na 24.600 automobilů. Prodej stoupl také v Polsku o 18,1 procenta, v Maďarsku o 16 procent a na Slovensku o 13,8 procenta.
Ve východní Evropě bez Ruska rostla Škoda v březnu o devět procent a dodala tak zákazníkům 3300 vozů. První čtvrtletí uzavřel český výrobce s nárůstem o 14,2 procenta na 8500 dodaných vozů. Dodávky zákazníkům na Ukrajinu v tomto období vzrostly o 114,7 procenta na 1200 vozů.
V Rusku zaznamenala automobilka v březnu lehký růst o 0,7 procenta na 4900 vozů. Dodávky zákazníkům v celém prvním čtvrtletí se zvýšily o 1,9 procenta na 12.700 vozů.
Na svém celosvětově největším trhu v Číně dodala Škoda v březnu zákazníkům 21.800 vozů, tedy o 14,8 procenta méně než o rok dřív. Klesl také prodej za první čtvrtletí o 11,4 procenta na 66.800 aut. Tento vývoj lze podle firmy podstatnou měrou vysvětlit zvýšením daňové zátěže pro několik segmentů vozů, v nichž je zastoupena také Škoda. Automobilka tento vývoj očekávala a předpokládá, že se poptávka ve druhém čtvrtletí opět normalizuje.
Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30.000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1,127.700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
