\"Demolice bude postupná a uskuteční se z bezpečnostních důvodů za lešením a plachtou. Postupně se sundává střecha a další části budovy,\" řekla dnes ČTK Veronika Hanzlíková z agentury Best Communications, která developera zastupuje. Délku trvání demolice zatím developer neoznámil. Podrobnější informace hodlá zveřejnit v úterý.
\"Těší nás, že po obdržení demoličního výměru pro budovu na Václavském náměstí 47 můžeme začít s další fází výstavby Květinového domu,\" uvedla už v sobotu Hanzlíková.
Proti zbourání domu se postavila část veřejnosti i odborníků. Investor počítá i s využitím sousedního pozemku tiskárny, která byla po sejmutí památkové ochrany na žádost vlastníka před několika lety demolována. Majitel tvrdil, že je v havarijnímu stavu. Novostavba má také zaplnit téměř celý vnitroblok za hotelem Jalta, jenž také vlastní Flow East. Objekt má mít devět nadzemních a tři podzemní podlaží.
Firma vlastní dům od roku 1994. Náklady na projekt dosahují podle společnosti miliardy korun. Obavu z možného požadování náhrady za zmařenou investici mimo jiné ministerstvo opakovaně uvádí jako důvod, proč dům neprohlásilo za kulturní památku. Flow East v Praze 1 vlastní devět nemovitostí včetně šesti kulturních památek.
Na místě plánované stavby stojí objekt přebudovaný v roce 1920. Budova byla původně navržena architektem Josefem Schulzem, architektem mimo jiné Národního muzea, a dokončena v roce 1880. Její členitá a zdobená fasáda byla ve 20. letech nahrazena jednodušší formou známou do dnešních dnů.
Záměr novostavby v centru Prahy vyvolává léta protichůdné názory. Pražští památkáři dali domu v roce 2010 souhlas, ten je nutný pro každou stavbu v památkové rezervaci. O rok později jej v odvolacím řízení potvrdilo i ministerstvo kultury. Stavební úřad v roce 2013 demolici povolil, magistrát ale i toto rozhodnutí zrušil a musela se posuzovat znovu. Proti demolici byla sepsaná petice, několikrát se proti zbourání domu demonstrovalo.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
