Velkoobjemové návěsy jsou určeny k přepravě sypkých materiálů, jako jsou cement, vápno, popílek, mouka, krmiva, nebo tekutých odpadů. Za úspěchem je podle firmy návrat českých zákazníků a úspěšný vstup na evropské trhy, především do Velké Británie, Francie a Belgie. \"Věděli jsme, že zisk se dostaví, až překonáme určitý počet za rok vyrobených a prodaných kusů. A tento stav letos poprvé dosáhneme,\" řekl Koška.
Na anglickém trhu zastupuje milevskou ZVVZ firma WG Tanker, s níž se nyní jedná i o výrobě sklápěcích návěsů, které by doplnily současné dodávky návěsů nesklopných. Se ZVVZ Machinery rozvíjí spolupráci i belgický výrobce návěsů/přepravníků Ova. V Česku zařadila přepravníky ZVVZ do svého vozového parku i společnost Cemlog, která k těm z roku 2015 letos už přidala další tři cisterny. Roste i zájem českých mlýnů.
\"Stopa přepravníků z Milevska existuje i ve Finsku, Polsku, Maďarsku a na Ukrajině. Máme zástupce v zahraničí, kteří to prodávají. Získáváme další a další zástupce a plníme Evropu, v tom je ten byznys,\" řekl Koška.
S přepravníky získá letos ZVVZ asi 70 procent evropského trhu. Zatím poslední novinku, návěs NKR 46 určený pro zemědělce, představí firma v květnu na brněnské výstavě Animal Tech, poté ho ukáže zákazníkům v Polsku.
Výrobu velkoobjemových přepravníku, která měla padesátiletou tradici, ukončil holding kvůli nerentabilní produkci v roce 2009. Obnovil ji po čtyřleté pauze v roce 2013. \"Na ukončení měla vliv krize ve stavebnictví. Ze dne na den způsobila naprostý pád poptávek a kolaps trhu,\" řekl Koška.
Strojírenská společnost ZVVZ Machinery zaměstnává 500 lidí. Loni utržila 689 milionů Kč a vytvořila zisk 14,9 milionu. Meziročně výsledky zlepšila, v roce 2015 činil hospodářský výsledek pět milionů Kč. Letos chce dosáhnout tržeb 800 milionů Kč při plánovaném zisku 20 milionů.
Milevský holding ZVVZ Group tvoří šest firem. Vedle největší, obchodně inženýringové ZVVZ-Enven Engineering a výrobní ZVVZ Machinery, jde o ZVVZ a.s., ZVVZ Nemovitosti, ZVVZ Energo a ZVVZ Invest. Holding zaměstnává přes 800 lidí. Za hospodářský rok 2015 dosáhl konsolidovaných tržeb 2,2 miliardy korun, hospodářský výsledek po zdanění byl 24,3 milionu korun.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
