Za letošní téměř jednu miliardu korun chce kraj opravit 136 kilometrů silnic a osm mostů. Dohromady půjde o 60 staveb. Nejnákladnější letošní investicí bude oprava průtahu Pěkova na Náchodsku za 53 milionů korun s DPH.
Dalšími významnými stavbami letošního roku budou oprava silnice z Valdic do Dřevěnice na Jičínsku, oprava silnice ze Rtyně v Podkrkonoší do Hronova a oprava silnice mezi obcí Ledce a Opočnem. Nejnákladnější stavbu s realizací v letech 2017 až 2018 bude oprava silnic v okolí Říček v Orlických horách a silnice mezi Rokytnicí a Orlickým Záhořím za 140 milionů korun.
Přes 390 milionů korun by měl kraj dát letos na opravy silnic z evropského programu IROP. Ze Státního fondu dopravní infrastruktury by měl kraj získat 215 milionů korun a zhruba 108 milionů korun by mělo přijít z česko-polského programu přeshraniční spolupráce. Samotný kraj dá 110 milionů korun a dalších 47 milionů korun dá do souvislých oprav živičných krytů krajská SÚS Královéhradeckého kraje. Zhruba 100 milionů korun půjde na opravy krajských silnic v průmyslových zónách Vrchlabí a Kvasiny od ministerstva průmyslu a obchodu.
Zvyšováním investic se kraj snaží zastavit chátrání silniční sítě, která v minulosti nabrala takzvaný vnitřní dluh kolem devíti miliard korun. Opravy krajských silnic patří mezi priority současné pětičlenné krajské koalice ČSSD, ODS, Koalice pro Královéhradecký kraj, koalice Starostů a Východočechů a TOP 09.
Zdeněk Rychtera dr



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
