Zvýšení intenzity provozu dokládají statistiky takzvaných mýtných transakcí, které představují počet projetí zpoplatněných vozidel pod mýtnými branami. V březnu tento ukazatel meziročně vzrostl o 13 procent na 42 milionů projetí. Celkem se na českém mýtném vybralo za dosavadních 123 měsíců provozu přes 80 milionů korun.
Celoročně si zatím výběr mýta vede přibližně o šest procent lépe proti roku 2016 a je tak pravděpodobné, že letos konečně překoná hranici 10 miliard ročního výběru mýta. Zároveň s vyšším výběrem mýta klesl podíl poplatků, které stát za spravování systému platí společnosti Kapsch a jejím subdodavatelům.
V březnu činil podíl nákladů 15 procent z výnosů, dlouhodobě se tento ukazatel držel na zhruba 20 procentech. Kromě silného výběru k poklesu nákladů přispěly podle mluvčího firmy Davida Šimoníka i slevy, které společnost státu poskytla v rámci dodatku, kterým ministerstvo dopravy prodloužilo správu systému o další tři roky.
Prostřednictvím mikrovlnných mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Náklady na provoz systému dosáhly v únoru 16 procent z celkové vybrané částky.
Od roku 2019 ministerstvo dopravy počítá s rozšířením zpoplatnění sítě silnic první třídy o 900 kilometrů z nynějších zhruba 230 kilometrů. Vloni se na mýtném vybralo 9,89 miliardy korun.
cfr mal



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
