Stavba rozdělená na čtyři etapy už je schválená ministerstvem dopravy. \"Musíme co nejdříve dokončit záměry projektu, aby mohla centrální komise schválit náklady a mohlo se pokračovat výkupy pozemků, které začnou příští rok, a dalším,\" uvedl Paidar. Dokončení je plánováno na rok 2025, ale je otázkou, jak dlouho bude trvat proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí, výkupy a další řízení.
Začala projektová příprava tří ze čtyř staveb. Poslední stavba mezi Domažlicemi ke státní hranici se bude ještě koordinovat s německou stranou. První stavbou je nová dvaadvacetikilometrová trať mezi Novou Hospodou, tedy okrajem Plzně, a Stodem, která má stát 2,9 miliardy korun a bude pro nákladní a rychlíkové vlaky. Mezi Novou Hospodou a Stodem povede ještě modernizovaná železnice v současné stopě přes Vejprnice, Nýřany a Chotěšov, po níž budou jezdit regionální soupravy. Mohla by začít fungovat nejdříve v roce 2020. Obě tratě se sejdou u Chotěšova a do Stoda už povedou současně. Těleso spodní stavby bude připraveno jako dvojkolejné, ale zatím tam postaví jenom jednu kolej.
Projektová příprava úseku Stod - Domažlice, který bude nejdražší a vyjde včetně přestavby stanice Domažlice na téměř 4,5 miliardy Kč, zatím nezačala. Čeká se do června, kdy bude mít SŽDC výsledky německo-české studie, kterou zadala bavorská strana na celou trať Praha - Mnichov. Mapuje sice úpravy nutné na německém území, ale má dopad i na českou stranu. Podílí se na ní také česká projektová, konzultační a inženýrská společnost SUDOP. Studie určí, které úseky budou mít dvě koleje. Trať je zatím jednokolejná až do Domažlic, ale SŽDC chce mít dostatečnou kapacitu pro budoucnost. Ministerstvo dopravy počítá s tím, že od příštího roku pojede vlak do Mnichova každou druhou hodinu; nyní jezdí dvakrát denně. \"Dále je velký tlak nákladních dopravců, Metransu a dalších, na novou elektrifikovanou trať. Chtějí, aby byla co nejvíce kapacitní,\" uvedl.
U všech tří staveb jsou zadány záměry projektu a dokumentace pro územní rozhodnutí a dokumentace EIA. Hlavní práce na projektech budou letos, o územní rozhodnutí požádá SŽDC příští rok. Projektová příprava se hradí z nového operačního programu CEF.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
