ACEA upozornila, že k vysokému růstu v březnu přispěla i skutečnost, že velikonoční svátky letos připadly na duben, zatímco loni byly v březnu. Nejvýrazněji vzrostl březnový prodej v Itálii, a to o 18,2 procenta. Ve Španělsku se zvýšil o 12,6 procenta, v Německu o 11,4 procenta, v Británii o 8,4 procenta a ve Francii o sedm procent.
Prodej Toyoty v březnu stoupl o 19,2 procenta a Nissanu o 18,2 procent. Odbyt automobilky Fiat Chrysler vzrostl o 17,7 procenta. Největší evropskou automobilkou zůstala skupina Volkswagen, její prodej se však zvýšil jen o 6,5 procenta na téměř 403.300 vozů a podíl na trhu EU klesl na 21,3 procenta z loňských 22,3 procenta. Součástí skupiny je i česká automobilka Škoda Auto, jejíž prodej v EU vzrostl v březnu o 8,9 procenta a ta celé první čtvrtletí o 7,6 procenta.
Loni se prodej aut v EU zvýšil o 6,8 procenta na 14,641 milionu vozů a vyšší byl již třetím rokem za sebou. ACEA na počátku letošního roku odhadla, že v letošním roce tempo růstu prodeje nových aut prudce zpomalí na jedno procento.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
