Komerční banku postihl výpadek internetových a mobilních služeb

19.04.2017 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 19. dubna (ČTK) - Komerční banku postihl výpadek některých internetových a mobilních služeb, problémy se objevily už v úterý. Způsobila je technická závada na straně banky. Od zhruba 14:00 se dnes její systémy vracejí do provozu. ČTK to řekl mluvčí Komerční banky Michal Teubner. Banka měla na konci loňska 1,65 milionu klientů.

\"Došlo k technickým problémům, které na nějakou dobu naše služby omezily nebo zneprovoznily. Od přibližně 14:00 se systémy zase dávají do chodu, odstraňujeme aktuálně potíže, které vznikly,\" řekl mluvčí. \"Klientům se omlouváme za způsobené komplikace,\" dodal.

Závada se projevila v několika systémech. \"Něco nefungovalo vůbec, něco nefungovalo částečně,\" řekl Teubner. Problémy mohli zaznamenat například klienti internetového bankovnictví, které dnes po 15:00 stále nebylo dostupné. Mluvčí uvedl, že dnes ráno zákazníkům, kteří mají službu objednanou, nepřišly textové zprávy se zůstatkem na účtu, banka je začala odesílat po 13:00.

Komerční banka patří k velkým tuzemským bankám, s jejími akciemi se obchoduje na pražské burze. Hlavním akcionářem banky je francouzská Société Générale s podílem 60,4 procenta. Komerční banka loni zvýšila čistý zisk o 7,2 procenta na 14,074 miliardy korun. Celkové výnosy vzrostly o 2,3 procenta na 31,8 miliardy korun.


Články ze sekce: Zpravodajství ČTK



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.