V litvínovském areálu Unipetrolu předloni vypukl požár etylenové jednotky. Její rekonstrukce trvala déle než deset měsíců a byla ukončena v polovině loňského srpna. Náklady na rekonstrukci činily čtyři miliardy Kč. Druhá rafinérie firmy v Kralupech nad Vltavou byla kvůli havárii krakovací jednotky odstavena pět měsíců od poloviny května do poloviny října 2016.
Jediným pravidelným odběratelem ropy od Mera zůstala po roce 2012, kdy bylo ukončeno zpracování ropy v pardubické společnosti Paramo, společnost Česká rafinérská. K 1. lednu letošního roku Česká rafinérská zanikla. Unipetrol, jehož byla dceřinou firmou, ji sloučil s další svou dcerou Unipetrol RPA.
Akciová společnost Mero ČR vznikla k 1. lednu 1994 sloučením společností Petrotrans a Mero IKL. Společnost vlastní a spravuje ropovod IKL a českou část ropovodu Družba.
Jediným vlastníkem firmy je prostřednictvím ministerstva financí český stát. V aktuální zprávě společnost uvedla, že za roky 2002 až 2015 vyplatila státu dividendy přesahující v hrubém objemu 2,9 miliardy korun. Kromě správy obou ropovodů provozuje Mero centrální tankoviště ropy poblíž Nelahozevsi u Kralup nad Vltavou.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
