Právě železnici ministerstvo dopravy vytipovalo pro omezení financování jako první. Poté názor přehodnotilo kvůli obavě o čerpání zaměřené na silniční infrastrukturu. \"Stav přípravy klíčových silničních projektů v té době ale nedával jistotu, že se podaří celou alokaci na silnice vyčerpat,\" uvedl Neřold.
Poslední obrat byl podle mluvčího výsledkem zlepšení přípravy klíčových silničních projektů. Ministerstvo navíc má k dispozici další dotační program program CEF, který je v podmínkách ČR z převážné části využíván pro železnici.
Dotační programy umožňují Česku čerpat na dopravní infrastrukturu zhruba 110 miliard korun v případě programu OPD a téměř 30 miliard z programu CEF. Podle nedávného vyjádření ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) je reálné, že ČR využije prakticky všechny tyto prostředky, jako se to stalo u předchozího programového období OPD.
cfr rot



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
