ČD: Nejvíce změn v dálkové dopravě čeká obyvatele severozápadu ČR

22.11.2017 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Plzeň 22. listopadu (ČTK) - Nový jízdní řád Český drah, který začne platit 10. prosince, přinese nejvíce změn ve vnitrostátní dálkové dopravě obyvatelům západní a severozápadní části ČR. Nové expresy zrychlí spojení z Prahy do Plzně, Mariánských Lázní, Chebu a Domažlic. V těchto spojích z Prahy přes Ústí nad Labem do Mostu, Karlových Varů a Chebu se navíc objeví modernější a komfortnější vozy, řekl dnes ČTK člen představenstva ČD Michal Štěpán. Zrychlí také cesty mezi Hodonínem a Brnem nebo mezi Brnem a Jihlavou.

ČD v nové jízdním řádu pro rok 2018 zavedou 8925 vlaků, proti letošku jich tak bude o 160 více. Denně pak vypraví v průměru 7041 spojů, meziročně o 25 více. \"Celkový rozsah dopravy je naplánován na 125,15 milionu vlakových kilometrů, což je o více než jeden milion kilometrů více než letos,\" uvedl Štěpán. Z toho regionální, spěšné a osobní vlaky objednávané kraji ujedou zhruba 84 milionů kilometrů. Dálkové vlaky, tedy rychlíkové a expresní spoje objednávané ministerstvem dopravy, ujedou příští rok přes 41 milionů vlakových kilometrů a zbylých zhruba pět milionů kilometrů tvoří komerční vlaková doprava.

Dráhy zavedou větší počet spojů mezi Prahou a Plzní. Města denně spojí až 31 párů vlaků a expresy překonají vzdálenost mezi pražským hlavním nádražím a Plzní za hodinu a 25 minut, což je o 12 minut rychleji než dosud. \"Díky tomu se zrychlí také cesta do Mariánských Lázní nebo Chebu přibližně o čtvrt hodiny na dvě hodiny a 54 minut,\" uvedl Štěpán.

Expresy z Prahy přes Plzeň do Chebu navíc doplní modernizované vagony a lepší vozy slíbil také německý partner ČD pro vlaky, které spojí Prahu s Domažlicemi, kde nově pojede sedm párů přímých vlaků místo současných čtyř.

Na komfortnější soupravy se mohou těšit i cestující na rychlíkové lince z Chebu přes Sokolov, Karlovy Vary, Chomutov, Most a Teplice do Ústí nad Labem, které pak pokračují bez zastavení do Prahy. \"Budou tam zařazeny hlavně velkoprostorové klimatizované vagóny, které jezdily ve vlacích EuroCity a InterCity například do Vídně nebo do Budapešti,\" uvedl Štěpán.

V dalších letech bude podle něj navíc ve vlacích instalováno Wi-Fi připojení k internetu tak, aby v roce 2019 všechny spoje dálkové dopravy nabízely Wi-Fi jako běžný standard.

Václav Prokš ktp

Autor článku

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK