Čtvrtletní zisk Walmartu klesl, překonal však očekávání

17.05.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Bentonville (USA) 17. května (ČTK) - Největšímu maloobchodnímu řetězci světa Walmart klesl ve fiskálním prvním čtvrtletí čistý zisk o 29 procent na 2,13 miliardy USD (46,1 miliardy Kč). Výsledky nicméně překonaly očekávání analytiků a příjmy vzrostly. Oživil také růst tržeb přes internet, uvedla společnost v dnešním prohlášení.

Bez zahrnutí mimořádných položek očištěný zisk na akcii za tři měsíce do konce dubna činil 1,14 dolaru. O dva centy tak překonal odhady analytiků dotazovaných agenturou Zacks Investment Research. Příjmy se zvýšily o 4,4 procenta na 122,69 miliardy USD a rovněž překonaly odhady. Příjmy v obchodech otevřených nejméně rok vzrostly o 2,1 procenta.

Tržby z internetového prodeje stouply o 33 procent. Růst tak zrychlil z 23 procent v posledním čtvrtletí loňského fiskálního roku, zaostává však za plánem firmy pro letošní rok. Walmart letos očekává zvýšení tržeb z internetového prodeje o 40 procent.

Agentura AP označila dnešní výsledky hospodaření za povzbudivé. Walmart stejně jako další maloobchodní firmy hledá nové způsoby, jak se prosadit ve světle rychle se měnících návyků kupujících a silné konkurence od internetového prodejce Amazon. Walmart utrácí za zaměstnance a zlepšení služeb, staví méně velkých obchodů a zaměřuje se na internet. Od převzetí firmy Jet.com za více než tři miliardy USD před téměř dvěma lety Walmart posílil svoji pozici na internetu. Koupil další značky, jako Bonobos a ModCloth, a výrazně rozšířil počet zboží, které prodává po internetu. Posílil také dodávkové služby.

Nicméně i tak má Walmart před sebou dlouhou cestu, pokud se chce přiblížit dominantnímu internetovému prodejci Amazon.com. Ten nedávno vstoupil i na pole kamenných prodejen, když loni v létě koupil řetězec Whole Foods.

Walmart se také snaží expandovat jinde ve světě. Tento měsíc koupil kontrolní podíl v největším indickém internetovém prodejci Flipkart. Naopak firma prodává britskou divizi Asda, která se potýká s problémy kvůli silné konkurenci diskontů Aldi a Lidl.

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.