Dobré ceny nestačí. Etický kodex Bohemia Energy zaručí víc

18.02.2019 | , Bohemia Energy
Komerční sdělení


Konečný účet za energie spotřebované v loňském roce bude pro většinu českých domácností nepříjemným překvapením. Jen ceny elektřiny vzrostly v průměru o 10 procent. Ušetřit můžete změnou dodavatele. Správné rozhodnutí by však kromě porovnání cen mělo zahrnovat pojistku, že je nově vybraná firma spolehlivá a dodržuje etické standardy.

Alternativní dodavatelé energií v čele s tím největším, společností Bohemia Energy, ušetřili zákazníkům už milióny korun. Chcete také změnit dodavatele a zajímá vás, jak vybrat toho správného? O tom, nakolik lze vybrané společnosti věřit, se můžete přesvědčit i podle toho, zda přijala etický kodex podle doporučení Energetického regulačního úřadu (ERÚ). Jak ukázal průzkum agentury Datank, pro tři čtvrtiny lidí je důležité, aby jejich dodavatel elektřiny nebo plynu právě takový etický kodex dodržoval. Pro třetinu odběratelů by dokonce absence kodexu znamenala rozhodování o změně dodavatele.

Bohemia Energy podporuje ochranu spotřebitelů

Ochrana spotřebitele je prioritou nejen ERÚ, ale i dalších institucí. Zabývat se jí má plánovaná novela energetického zákona. O komfort zákazníků se aktivně zasazuje také Bohemia Energy. Firma své zásady férového jednání deklaruje v etickém kodexu, který v plné míře respektuje Vzorový etický kodex ERÚ. „I když jsme drtivou většinu doporučení ERÚ dodržovali již v minulosti, chceme našim zákazníkům usnadnit orientaci, a proto jsme naše zásady sepsali do podoby oficiálního dokumentu,“ říká Robert Šíma, ředitel zákaznické péče Bohemia Energy. Etický kodex obsahuje řadu kontrolních mechanismů, které klienty firmy chrání.

Bohemia Energy při prodeji využívá řadu kontrolních mechanismů, které klienty chrání. Smlouvy uzavírá přes tablety, aby šlo jednoduše ověřit místo podpisu. Žádná zákaznická smlouva, podepsaná obchodním zástupcem Bohemia Energy, není vpuštěna ke zpracování, aniž by se zákazníkem nebyla ověřena prostřednictvím verifikačního telefonického hovoru. „Zjišťujeme, zda zákazník ví, že uzavřel smlouvu s naší společností, zda s podpisem souhlasí a jaké tím získal výhody,“ vysvětluje Šíma. „Vedle vyjádření spokojenosti s jednáním obchodního zástupce může vznést k uzavřené smlouvě doplňující dotazy, na které mu naši pracovníci profesionálně odpovědí,“ uvádí ředitel.

Etický kodex už pomohl v praxi

Jak významný je etický kodex pro ochranu zákazníka, se prokázalo nedávno. „Zaznamenali jsme případy, kdy některé společnosti při změně dodavatele nepostupovali v souladu s doporučovaným etickým kodexem. Na základě udělené plné moci zákazníkovi nabídli, že v jeho zastoupení přechod zařídí a původní smlouvu řádně ukončí. To se však nestalo a smlouva se zákazníkem tak stále zůstala v platnosti,“ upozorňuje Šíma.

Tento problém se týkal zejména společnosti ČEZ, která se snažila udržet si stávající zákazníky. Často jim slibovala, že proces změny předčasně ukončí za ně, pak se ale objevily v administrativním zajištění tohoto kroku nedostatky. A právě zde se ukázalo, jak je důležité, že se Bohemia Energy hlásí k etickému kodexu podle doporučení ERÚ. „V etickém kodexu jsme se zavázali k tomu, že v procesu změny dodavatele budeme postupovat vždy tak, abychom zákazníky nevystavili žádným sankcím, ani riziku omezení nebo přerušení dodávky elektřiny či plynu,“ říká Robert Šíma a dodává: „Proto jsme iniciovali jednání s ČEZem a vyzvali jej k dodržování kodexu. ČEZ své pochybení uznal a slíbil nápravu.“

Autor článku

Komerční sdělení