Fio banka spouští Google Pay

02.04.2019 | , Fio banka
ÚČTY A SPOŘENÍ


Česká Fio banka začala svým klientům nabízet možnost placení mobilním telefonem, a to prostřednictvím aplikace Google Pay. Mohou s ní i vybírat z bankomatů nebo platit v e-shopech.

„Placení mobilním telefonem představuje rychlý a moderní způsob placení, který v budoucnu může částečně nahradit i klasickou plastovou platební kartu. Vnímali jsme velký zájem o tuto službu, jsme proto rádi, že ji našim klientům můžeme také nabídnout, “ představuje možnost přidání Fio karet do aplikace Google Pay obchodní ředitel Jan Bláha.

Používání Google Pay je rychlejší, jednoduší a bezpečnější než placení hotovostí nebo platební kartou. Aplikace pracuje s digitální verzí karty, která je pro každé mobilní zařízení unikátní. Díky tomu se obchodník nedozví žádné reálné údaje o platební kartě klienta. Placení pomocí Google Pay navíc zabere opravdu jen pár sekund. U plateb částek do 500 Kč stačí telefon pouze rozsvítit a přiložit k terminálu, při placení vyšších částek je potřeba telefon ještě odemknout - to slouží místo zadání PIN kódu. Bezpečnost a jednoduchost, to jsou dva hlavní pilíře, na kterých tato technologie stojí.

Samotná aplikace i její používání je samozřejmě zdarma. Platit s Google Pay mohou majitelé mobilních telefonů s operačním systémem Android s verzí 5.0 a vyšší a vybaveným technologií NFC, která je nutná pro bezkontaktní placení. Metodu lze ale využívat i bez NFC, pak s ní mohou zákazníci platit na více než 14 000 českých a slovenských e-shopech.

Aktuálně je možné do aplikace přidávat debetní i kreditní karty MasterCard a Maestro. Klienti Fio banky mohou mobilní telefon s aplikací Google Pay využít i k výběrům z bankomatů, které podporují bezkontaktní výběry. Opět stačí pouze rozsvítit, přiložit a zadat PIN.


Fio banka, a.s.

Jakub Heřmánek

tel.: 224 346 262, mobil: 721 729 755

e-mail: jakub.hermanek@fio.cz

www.fio.cz

Fio banka je ryze českou bankou. Představuje unikátní spojení nízkonákladové internetové banky a široké sítě poboček. Nabízí velkou paletu produktů pro řešení osobních a firemních financí i vlastní aplikace pro online investování. Navazuje na historii Finanční skupiny Fio na českém trhu, která sahá do roku 1993. Jako první finanční instituce na českém trhu představila Internetbanking (1998), mobilní aplikaci Smartbanking (2011) i vlastní API (2012), jako jedna z prvních v ČR podporovala bezkontaktní platební karty. Získala řadu ocenění jako Zlatá koruna, Zlatý Měšec, Banka roku nebo Vstřícná banka. V průběhu posledních osmi let se její klientská základna rozšířila z 50 000 na více než 900 000 osob.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ