Aby nám to v práci „odsejpalo“

17.04.2019 | , Finance.cz
Spotřebitel


Jak pracovat, ať vše stíháme, a ještě máme ze své profese jakési zadostiučinění? Odpověď je jednoduchá, ale skrývá se v ní hodně těžkého. Musíme začít hlavně ovládat sami sebe.

Není to vždycky jednoduché. V dnešní době moderních komunikačních technologií, kdy na nás útočí maily, vzkazy ze sociálních sítí a SMS zprávy počítačů, mobilů nebo třeba „chytrých“ hodinek, je těžké odolat a neodpovědět na zprávu nebo neokomentovat nové přítelovy fotky na Instagramu. Ale to snad může počkat. V práci bychom měli vyřizovat jen pracovní věci.

Pamatujte, že i když se Facebooku nevěnujete, ale stránku máte otevřenou, neustále jste označen jako aktivní. To se pak ale šéfům těžko vysvětluje, že jste měli prohlížeč v minimalizovaném režimu. Lepší, a hlavně bezpečnější, je si poklábosit s kamarády doma. Nebo z očí do očí třeba v hospodě.

Je ten přesčas nutný?

Nestíhám, je toho moc, slyšíme skoro všude. A tak lidé zůstávají v práci přesčas a mnohdy dohánějí to, co měli udělat v pracovní době. Otázka ovšem zní, co v ní dělali. Pokud jste třeba na Messengeru probírali nový účes kolegyně a jaká byla party o víkendu nebo jste si dali práci a všem svým přátelům jste rozeslali fotky z Kanárů, protože to tam bylo skutečně fajn, pak jste skoro nic nestihli. Tomu se moc nelze divit. Ale pak si nemůžete stěžovat, že nic nestíháte. Chyba je u vás.

Ale i když se těmto „bohulibým“ činnostem, tedy využívání firemního času k osobním aktivitám zrovna často nevěnujete, i tak existují možnosti, jak si pracovní čas zorganizovat tak, abyste stíhali. Stačí dodržovat pár pravidel.

Jak pracovat efektivně

(foto: Shutterstock)

 

Mozková relaxace

O prokrastinaci se říká, že je to doba, kdy lidský mozek relaxuje, odpočívá od soustředění. Jenže někteří lidé prokrastinují až příliš často. Je to totiž docela příjemné. Můžete se na chvilku nevěnovat těm otravným povinnostem. Nebo se kouknout do mobilu, jestli na Viberu u někoho není zelená tečka, značící aktivitu. Je. Tak to si trochu pokecáme.

Půlhodinka pryč a teď už bude nutné opět pracovat. Je jasné, že se vám nechce, navíc jste ztratili půlhodinu. Měsíčně je takových půlhodin deset, což je víc než pracovní den. A ten se samozřejmě nějak musí nahradit. Pokud tedy máte nepříjemnou činnost, zkuste jí udělat co nejrychleji a pokud možno automaticky. Nejlepší by bylo, kdybyste si ji zamilovali, ale zůstaňme na zemi. Udělejte ji rychle a dobře, ať máte pokoj.

Ach ty mítinky

Schůze, mítinky, tréninky, brainstormingy, prostě setkávání se s kolegy a nadřízenými nebo s obchodními partnery. To jsou vyslovení hltači času, zvlášť pokud šéf porady řídit neumí, nebo cítí potřebu se dlouze předvádět. Podle průzkumů zaberou porady v podnicích 30 až 40 procent pracovního času, přibližně jeden pracovní den. Pokud sami porady řídíte, buďte co nejstručnější a važte si času svého i svých zaměstnanců.

Také obchodní schůzky se dají zracionalizovat. Pokud jsou na setkání oba partneři připraveni, pak vše může být vyřízeno za velmi krátkou dobu. A je vůbec nutné setkávat se osobně? Moderní technologie nemusíme využívat jen k zábavě, ale třeba právě pro obchod. Nemusíme nikam jezdit a opět ušetříme čas.

Vypněte si poštu

Pracujete a najednou vám vpravo dole přibude na liště obálka a zpráva se navíc na pár vteřin objeví. Pokud se to stane víckrát, je skutečně náročné se soustředit a nepodívat se, kdo píše a co chce. A když už se podíváme, tak rovnou odepíšeme.

Nejlepším řešením je práci dokončit a pak si poštu prohlédnout. Že třeba hoří, to vám po mailu sdělovat nikdo nebude a další zprávy zas tak urgentní nejsou, aby pár minut nepočkaly

To nejhorší má přednost

Některé úkoly jsou otravné, jiné zase těžké. Do obou se vám nechce. Ty otravné by se měly vyřešit rychle, ty těžké by měly dostat přednost před ostatními. Odválíte si nejprve z denní práce ten největší a nejtěžší balvan a pak už všechno půjde lépe.


Čtěte také:

Autor článku

Martin Ježek

Martin Ježek


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 2.5
Hlasováno: 5 krát

Články ze sekce: Spotřebitel