Co dělat, když potřebujete asistenční službu na dovolené

20.06.2019 | , Finance.cz
Spotřebitel


I když je to nepříjemné, stát se to může. Na dovolenou jsme vyrazili autem a potkala nás dopravní nehoda, nebo se auto jednoduše „jen“ porouchalo a nejede. U nás bychom volali asistenční službu a můžeme to udělat i v cizině. To už ale nemusí být zadarmo.

Když se vám stane nějaká nehoda v cizině, bude záležet na tom, jaké máte sjednané pojištění. Proto je dobré si před cestou smlouvu s pojišťovnou projít a případně si asistenci připojistit.

Snad je nebudete potřebovat, ale…

Každý majitel auta platí povinné pojištění, někteří mají sjednané i havarijní pojištění. K tomu je sjednávána automaticky služba asistenčních společností, které by měly být k dispozici kdykoli, tedy nonstop a fungují po celé Evropě. To je věc, kterou nikomu nepřejeme, aby musel využít. Na druhé straně si ale čas poruchy nevyberete. A pokud se vám stane něco na cestě po Maďarsku a vy tuto řeč náhodou neovládáte, jistě budete za pomoc asistenční služby vděčni.

Jak to funguje? Jednoduše, pokud máte sjednanou asistenční službu pro zahraničí, zavoláte na její číslo. Telefon by měl kdykoli někdo vzít. Když máte na autě poruchu, budete například do hodiny dopraveni na místo, kde přečkáte čas, po který vám bude auto opraveno. Třeba do hotelu. Když máte sjednány asistenční služby v příslušném rozsahu, je vše zadarmo.

Podmínky si prostudujte

Pokud podmínky vaší asistenční služby neznáte, měli byste si je velmi dobře prostudovat, abyste nebyli překvapeni vystaveným účtem za odtah a opravu vozu. Je dobré vědět, co budete mít k dispozici zdarma a za co v případě nehody budete platit. Každá pojišťovna má rozsah služeb a finanční plnění jiné. A může se to taky lišit v závislosti na sjednaném povinném či havarijním pojištění.

Jakou asistenci je dobré mít k pojištění sjednanou? Určitě pro případ poruchy i nehody, obojí není u některých pojistných ústavů samozřejmé, hlavně u nejlevnějších případů pojištění. Je zřejmé, že byste měli mít pro cestu do ciziny zcela jistě bezplatnou asistenci na odtah auta po nehodě, či poruše do servisu, pokud bude možné auto opravit na silnici, pak také gratis asistenci na opravu na místě. To znamená příjezd mechanika. Není od věci si taky připlatit za přivezení benzínu, pokud vám na cestě dojde. V mnohých státech totiž není tak velká síť čerpaček, jako u nás.

Další důležitou věcí je záznam případné nehody, se kterou by vám měl pomoci operátor na asistenční telefonní lince.

 

Vidí vás pořád

Některé pojišťovny vás vidí stále. Pokud si u nich zaplatíte tzv. telematickou asistenci, mohou vaši cestu stále sledovat. Pokud by se autu něco stalo při nehodě, může po dohodě s řidičem na místo někoho poslat. Když řidič nekomunikuje, posílá na místo záchranné složky automaticky.

Další vymoženosti je eCall. Tato služba je v nových autech nainstalována od loňska automaticky. Je to vlastně tlačítko pro případ nouze. Systém se v případě nějakého dopravního incidentu zaktivuje sám, opět automaticky volá tísňovou linku.

Kolik to stojí?

Jestliže chcete být naprosto bez starostí, tak si můžete objednat nejvybavenější asistence. Ty už jsou ale poměrně finančně náročné, a pokud najezdíte ročně jen pár tisíc kilometrů, patrně se vám nevyplatí. Když jedete na dovolenou do zahraničí jednou, nebo dvakrát za rok, můžete si právě jen na cestu ven sjednat asistenci podle vašich představ právě jen na tuto dobu. Cena se bude odvíjet od sjednaných služeb a také doby, po kterou asistenci budete vyžadovat. Cena se liší podle pojišťovny, při cestě do deseti dnů byste ale měli počítat se stovkami korun.


Také si přečtěte:

Autor článku

Martin Ježek

Martin Ježek


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 5
Hlasováno: 3 krát

Články ze sekce: Spotřebitel