ŘSD dnes zahájilo stavbu D7 u Panenského Týnce

17.09.2019 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Panenský Týnec (Lounsko) 17. září (ČTK) - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes zahájilo stavbu tříkilometrového úseku dálnice D7 u Panenského Týnce, čímž by měl být odstraněn jeden z vysoce nehodových úseků. Ředitel ŘSD Radek Mátl připomněl, že v roce 2009 se v místě stala tragická nehoda, při níž zemřelo osm lidí. Stavba bude stát 685 milionů korun bez DPH. Úsek by měl být hotov do října 2021.

Jde v podstatě o obchvat Panenského Týnce, který se z dvoupruhové silnice stane čtyřpruhovou. Celková délka trasy je 3500 metrů. Projekt počítá s mimoúrovňovou křižovatkou, třemi mosty a hlukovými stěnami.

Úsek postaví firmy Vodohospodářské stavby, Doprastav a Doprastav CZ. \"Co se týče financování, akce bude financovaná z rozpočtu státního fondu dopravní infrastruktury. Byla vysoutěžená za 685 milionů korun bez DPH a bude spolufinancována z evropských zdrojů. Z operačního programu doprava s evropského fondu pro regionální rozvoj,\" řekl ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Zbyněk Hořelica.

\"Přáli bychom si, aby stavba byla dokončena dřív, než bylo plánováno,\" řekl při zahájení stavby ministr dopravy Vladimír Kremlík (ANO). Dodal, že ministerstvo dopravy podniká kroky, aby se mohlo pracovat i v noci.

Rychlé dokončení D7 požadovali v minulosti opakovaně starostové obcí ležících podél trasy silnice s mnoha tragickými nehodami. Přímo u Panenského Týnce v březnu 2016 havaroval autobus se školáky, nehoda si vyžádala 47 zraněných, z toho 43 dětí.

Silnice od středočeského Slaného směrem na Chomutov firmy postupně přestaví na dálnici D7. Důvodem přestavby je stále hustší kamionová doprava na silnici I/7. Kapacita této silnice nestačí a nesplňuje ani podmínky pro plynulost a bezpečnost provozu. Nevyhovující je hlavně šířkové uspořádání a úrovně křížení s ostatními silnicemi.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK