Od malých ústředen až k nejoblíbenějšímu softwaru pro kontaktní centra

16.08.2021 | , Daktela
Komerční sdělení


Příběh současného lídra v oblasti trhu kontaktních center Daktela se začal psát již v roce 2005, kdy se dva tehdejší kolegové z práce, Richard Baar a David Hájek, rozhodli, že vytvoří pro firmy jednotný komunikační systém.

To, co vypadá dnes jako samozřejmost, fungovalo před 16 lety docela jinak. Na hovory byla tehdy využívána ústředna, na e-maily sdílená e-mailová složka a firemní SMSky se řešily na dedikovaném mobilu. Komunikace byla často v kontaktních centrech nepřehledná a zpětně jen stěží dohledatelná. Kontrola nad jednotlivými operátory pak probíhala spíše namátkově, a proto tak vznikala řada nedorozumění.  

Oběma zakladatelům, Richardovi a Davidovi, se již v roce 2003 podařilo zprovoznit jedno z prvních mezistátních VoIP propojení mezi dvěma Asterisk ústřednami. Právě úspěch tohoto projektu dodal oběma odvahu pokračovat v budování vlastní společnosti, která se začala specializovat na vývoj komunikačního softwaru pro kontaktní centra.

V prvních letech existence se Daktela etablovala zejména na ústřednovém trhu, nicméně
v roce 2009 se oba zakladatelé rozhodli veškerou svou vývojovou snahu zaměřit na cloudový callcentrový trh. V tomto období dokázali Richard s Davidem překonat řadu technických i personálních překážek, vždy ovšem nakonec našli řešení, které dokázalo Daktelu posunout dopředu. 

 

Foto: Zleva Richard Baar a David Hájek

Ve velmi krátké době napsali Richard Baar a David Hájek první callcentrový modul, který začali aktivně nabízet zákazníkům. Ti byli sice zpočátku docela skeptičtí, protože to zcela nabourávalo tehdejší obchodní modely, ale postupně nacházeli v cloudovém flexibilním SaaS obchodním modelu zalíbení, neboť mohli v rámci hodin reagovat na případné navýšení nebo snížení svých operátorských kapacit a platit opravdu jen za využívané kapacity na rozdíl od dedikovaného řešení. Prudký rozvoj firmy je velmi dobře vidět na tom, že dnešní pátou verzi Daktely využívá již více než 850 spokojených firemních klientů. 

Od roku 2018 pak začala expanze Daktely na další trhy. Richard s Davidem totiž zjistili, že jejich komunikační modul pro kontaktní centra je konkurenceschopný i v zahraničí a výsledkem tříletého rozvoje jsou dnes pobočky ve Spojeném království, Polsku, Dubaji, na Filipínách a nově i v Maďarsku. Zákazníky má ovšem Daktela po celém světě, například v Mexiku, Vietnamu či na Filipínách. 

Z malé rodinné firmy o několika zaměstnancích se tak za 16 let stal lídr na trhu se stamilionovými obraty a s více než 80 zaměstnanci. Tím ale tento příběh rozhodně nekončí – v letošním roce totiž vstoupil kapitálově do Daktely slovenský fond Sandberg Capital. 
 

A zakladatelé Daktely věří, že toto spojení umožní, aby se společnost stala do pěti let jedničkou na středoevropském trhu v rámci kontaktních center a zákaznické péče, ale také být jedním z významných hráčů na západoevropském trhu.



 

Autor článku

Komerční sdělení

Články ze sekce: Komerční sdělení