Které jsou nejznámější možnosti online propagace? V jakém okamžiku za reklamu platíte?

20.07.2022 | , Finance.cz
MAKRODATA A EU


Chystáte se prodávat zboží nebo služby přes internet? Určitě se ze začátku budete rozhodovat, do jaké formy online propagace investujete své peníze. Sepsali jsme pro vás přehled těch nejpoužívanějších.

Jestliže si s online marketingem zrovna nerozumíte, je lepší tuto práci nechat na specialistech, abyste za reklamu neplatili mnohem více jen kvůli jejímu špatnému nastavení.

Možnosti online propagace

Zdroj: Shutterstock

Reklama na sociálních sítích

Placená reklama skrze sociální sítě je ideální variantou, jak lze informovat uživatele o svých nabízených produktech nebo službách. Každá taková reklama má předem jasný cíl neboli konverzi. Konverzí může být nákup zboží na e-shopu, registrace nového uživatele, nebo třeba jenom zhlédnutí určitého videa.

Pro placenou reklamu na sociálních sítích je nejvyužívanější Facebook, ale pozadu nezůstává ani Instagram nebo LinkedIn. Vždy záleží na tom, na jaké platformě se nejvíce pohybují potenciální zákazníci. Například na Facebooku bude zadavatel reklamy platit za každé její zobrazení, čímž se liší třeba od reklam ve vyhledávačích.

Reklamy se vytváří v nástroji Business Suite, kde se také nastavují parametry, kterému publiku se budou ukazovat a na jak dlouho. Díky analytickým nástrojům, které jsou součástí Business Suite, lze sledovat míru prokliku reklamy, návratnost a další parametry, které jsou důležité pro další optimalizaci propagovaného příspěvku.

PPC reklamy ve vyhledávačích

Firmy soutěží o to, aby se jejich obsahové stránky dostaly na první místa ve vyhledávačích, skrze placenou reklamu. Placený obsah se vždy zobrazuje nad nebo pod organickými (neplacenými) výsledky vyhledávání.

Zadavatel reklamy platí za každé kliknutí návštěvníka na reklamu. Vyhledávače (Google, Seznam) při rozhodování, jakou reklamu upřednostní, berou v úvahu 2 faktory: výši částky, kterou je firma ochotná zaplatit za určité klíčové slovo, na které se bude reklama zobrazovat, a také to, nakolik se obsah reklamy shoduje s tím, co uživatel zadá do vyhledávače.

Tip: Jak provozovat e-shop prostřednictvím dropshippingu?

E-mailing

Jedná se spíše o doplňkovou metodu, jak lze udržovat kontakt se stávajícími zákazníky. Tento způsob online reklamy pomáhá informovat o nových produktech a službách. Jedná se o poměrně levnou formu reklamy.

K získání e-mailových adres je dobré návštěvníky webu motivovat formou určité odměny. Například tak, že po registraci získají 20% slevu na svůj první nákup. Vždy by mělo být uvedené, k jakým sdělením bude zákazníkův e-mail využíván. Klient také musí mít možnost se z odběru e-mailů kdykoliv odhlásit.

 

PPC obsahová reklama

Obsahová reklama může zobrazovat grafiku, videa či pouze text. Nejznámější reklamní systémy, ve kterých si nastavujete cílení své obsahové reklamy, jsou Google Ads pro výsledky vyhledávání v Googlu a Sklik pro vyhledávání v Seznamu. Vytvořené reklamy se pak zobrazují na webových stránkách, které jejich umístění povolují, a zároveň jejich majitelé z reklamních prokliků dostávají finanční prospěch.

Na základě zacílení se budou reklamy zobrazovat návštěvníkům, které Google/Seznam vyhodnotí jako relevantní k obsahu dané reklamy. Za reklamu platí autor pouze tehdy, když na ni někdo klikne.

Tip: Pozor na drahou online reklamu, kterou nikdo neuvidí

PR články

Jde o placený reklamní článek, který vyzdvihuje produkty nebo služby určitého podnikatele/firmy. Za jeho zveřejnění musí zájemce zaplatit majiteli webu, který daný obsah bude zveřejňovat. PR článek si připravuje většinou osoba, jejíž produkty jsou v článku propagovány. PR články se umisťují na takové weby, kde je velká pravděpodobnost výskytu potenciálních klientů.

Tip: 4 věci, které je dobré vědět o nákupu na AliExpressu

Influencer marketing

Propagovat výrobky a služby lze i prostřednictvím influencerů. Jedná se o osoby, které mají na svých sociálních účtech takový počet relevantních sledujících, že určité procento z nich dokáží přimět k požadované akci, ve většině případů tedy ke koupi určitého výrobku nebo služby. Influencer tak za příspěvek s propagovaným zbožím/službou dostává od objednatele finanční odměnu.


Čtěte také:

Jaké dokumenty dostanete při ukončení pracovního poměru?

Paušální výdaje vs. skutečné výdaje: Jaká metoda se vám více vyplatí?

Autor článku

Veronika Němcová

Veronika Němcová

Redaktorka Finance.cz


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 5
Hlasováno: 1 krát

Články ze sekce: MAKRODATA A EU