Průvodce alternativními platebními metodami a důvody, proč je vaše firma potřebuje

07.10.2022 | , Kevin
Komerční sdělení


Alternativní platební metody se týkají produktů, jako jsou elektronické peněženky, poukázky, platební brány a předplacené karty. Pokud se nejedná o hotovost nebo kreditní kartu, lze je považovat za místní platební metodu.

pixabay.com

Alternativní platební metody

Ať už prodáváte produkty v kamenném obchodě, nebo spravujete e-shop, je důležité, abyste měli k dispozici různé platební metody, které zákazníkům poskytnou co nejlepší služby. Co přesně je považováno za alternativní platební metody? 

Digitální peněženky

Digitální peněženky, někdy označované jako elektronické peněženky, umožňují zákazníkům nabít si účet penězi pro budoucí nákupy. Transakce lze provádět online nebo osobně. Mezi nejoblíbenější alternativní platební metody patří digitální peněženky, jako jsou PayPal a Alipay.

Platební brány

Jednoduše řečeno, platební brána je řešení, které bezpečně načítá a přenáší platební informace zákazníka na bankovní účet obchodníka - a to jak pro online, tak pro osobní transakce. Představte si ji jako pokladnu s tím rozdílem, že platby, které zpracovává, jsou bezhotovostní. Mohou to být kreditní a debetní karty, elektronické šeky a digitální peněženky. Mezi velmi ověřené platební brány patří například kevin.eu.

Mobilní platby

Mobilní alternativní platební metody umožňují zákazníkům nabít si aplikace svých chytrých telefonů penězi. Google Pay a Apple Pay jsou dvě nejoblíbenější aplikace a umožňují zákazníkům provádět online platby i transakce pomocí QR kódu a SMS.

Kryptoměny

Obliba kryptoměn však výrazně vzrostla a stabilnější měny, jako je Bitcoin, jsou pravidelně používány k nákupu produktů. Kryptoměny reprezentují digitální měny, které jsou vysoce zabezpečené a také umožňují anonymní a velmi rychlé platby s minimem poplatků. 

Alternativní platební metody v Evropě

V Evropě financují digitální peněženky, specializované platební systémy a debetní karty 48 % transakcí v obchodech. U online nákupů toto číslo dosahuje 59 %. Stejně jako ve světě se způsob, jakým zákazníci platí za produkty, nadále vyvíjí a alternativní platební metody, především platební brány, získávají na popularitě. 

Přestože 53 % evropských obchodníků preferuje přijímání platebních karet, 31 % je spokojenějších, když přijímá alternativní způsob platby, například mobilní peněženku. 8 % obchodníků by dokonce preferovalo, kdyby zákazníci platili kryptoměnou.

Výhody alternativních platebních metod

Alternativní platební možnosti dávají spotřebitelům větší svobodu platit za věci, které chtějí, a to i bez použití kreditních nebo debetních karet u dražších transakcí. APM, jako jsou platební brány, nabízejí zákazníkům cenově dostupné financování jejich nákupů pomocí několika kliknutí, rychlost i vysokou bezpečnost. Navíc jsou mezinárodní a snadno se používají.  

Tyto platební metody také mohou pomoci zpřístupnit více produktů a služeb více lidem po celém světě. Mnoho podniků je také otevřenějších přijímání bezhotovostních plateb nebo plateb jinými než kreditními kartami. Nemožnost přijímat alternativní platební metody je pro obchodníky jako postavit zeď kolem svého podnikání. Tato bariéra ztěžuje spotřebitelům přístup k vašemu zboží nebo službám a znemožňuje jim návštěvu vašeho podniku. To se pak může projevit ve ztrátách.

Očekává se například, že do roku 2025 vzroste používání digitálních peněženek o 85 % a celkové výdaje na digitální peněženky vzrostou z 5 bilionů dolarů v roce 2020 na více než 10 bilionů dolarů v roce 2025. Obliba alternativních platebních možností, což je jakýkoli software nebo hardware, který uživatelům umožňuje provádět elektronické platby, je dána především pohodlím a bezpečností, které nabízejí. 

Autor článku

Komerční sdělení  

Články ze sekce: Komerční sdělení