Na podporu exportu již nejsou finance

15.03.2000 | ,
MAKRODATA A EU


Zcela vyčerpány jsou již po dvou měsících letošního roku prostředky programu Podpora exportu, určené pro malé a střední podniky

Zcela vyčerpány jsou již po dvou měsících letošního roku prostředky programu Podpora exportu, určené pro malé a střední podniky. A to i přesto, že pro rok 2000 byly vyčleněny finance o 42 % vyšší než loni. Pro náš list to uvedla Athina Lérová z České organizace na podporu obchodu CzechTrade, která realizaci programu zajišťuje. CzechTrade byla nucena zastavit s platností od 13. března příjem nových žádostí o dotaci. Program je součástí širšího spektra nástro

jů podpory vývozu, kterou vyhlásilo Ministerstvo průmyslu a obchodu.

T

o zároveň poskytuje i finance, které jsou určeny pro podniky s maximálně 250 zaměstnanci. Na základě předkládaných exportních projektů tak mohou firmy získat příspěvek na část nákladů spojených s realizací marketingového průzkumu v zahraničí, na vytvoření cizojazyčných prezentací a katalogů a na navázání nových obchodních kontaktů, které jsou nezbytné při pronikání na zahraniční trhy. V rámci programu nabízí CzechTrade navíc exportérům i cenově zvýhodněné vlastní informační produkty a služby, zejména informace o podmínkách vývozu do více než osmdesáti zemí, obchodní adresáře a další data.

Pro letošní rok bylo vyčleněno na program 50 mil. Kč. Zájem podniků, z nichž nejvíce bylo ze severní Moravy, však výrazně překročil očekávání. Největší zájem byl přitom o příspěvky na prezentace v zahraničí, na druhém místě byly marketingové informace a na třetím přímé propagační aktivity. Loni bylo na tuto podporu nejprve vyčleněno 25 mil. Kč. Finance musely být na základě velkého zájmu podniků navýšeny v polovině roku na 35 mil. Kč. Do programu se loni přihlásilo 600 podniků, z nichž 527, které splnily kritéria pro zařazení, bylo zaregistrováno.

Zdroj: HN z 15. 3. 2000

Autor článku

 

Články ze sekce: MAKRODATA A EU