Českou spořitelnu trápí phishing

05.03.2008 | , Česká spořitelna
Tiskové zprávy


Česká spořitelna podá trestní oznámení v souvislostí se sérií podvodných e-mailů a v souvislosti s pokusem neznámého pachatele o zneužití klientských údajů.

Česká spořitelna se dnes rozhodla  podat trestní oznámení na neznámého pachatele v souvislosti se sérií podvodných e-mailů, jejichž odesílatel se pokouší z klientů vylákat přihlašovací údaje do služby internetového bankovnictví SERVIS 24. Navíc nelze vyloučit souvislost se seznamem 107 klientů ČS,  který se dnes objevil na internetu a obsahoval údaje o jejich účtech v internetovém bankovnictví z roku 2004.  Je přitom zcela zjevné, že seznam neunikl z ČS, neboť banka v podobném formátu data klientů neshromažďuje ani nemá k dispozici.

Podle hypotézy ČS je seznam klientů nejspíš výsledkem trestného činu kopírování klientských údajů softwarem z veřejně přístupného počítače. Nasvědčuje tomu také fakt, že všech 107 klientů je z jednoho regionu a jsou zhruba ve stejné věkové kategorii.

Přestože jde o údaje z roku 2004 a mnohé již nejsou aktuální, ČS preventivně klienty, jejichž jména se objevila na seznamu, kontaktuje s doporučením na změnu přihlašovacích údajů. ČS nemá zprávy o tom, že by byl kdokoli z klientů poškozen.

Phishing, tedy e-spamové maily, které se nekontrolovatelně šíří po internetu na nejrůznější e-mailové adresy klientů ČS i klientů jiných bank a které mají vyvolat dojem, že je pod různými záminkami rozesílá Česká spořitelna, trápí banku i její klienty již od začátku tohoto roku. V současné době koluje po internetu již asi sedmnáctá verze. Cílem mailů je podvodně vylákat z klientů přihlašovací údaje do přímého bankovnictví, případně údaje z platební karty a následně je zneužít. Česká spořitelna přitom s klienty e-mailem nikdy o tak zásadních záležitostech jako je např. zabezpečení nekomunikuje a tyto údaje od nich nikdy nevyžaduje. Díky dostatečné osvětě a obezřetnosti klientů nebyl zatím nikdo poškozen.


Příklad podvodného e-mailu


phishing.jpg

 

Internebanking České spořitelny je zcela bezpečná a komfortní služba pro klienty, za předpokladu, že dodržují základní bezpečnostní pravidla, zejména: dbají bezpečnostních doporučení banky, nepřihlašující se do služby z neznámých nebo veřejně dostupných počítačů, chrání své přihlašovací údaje, nestahují do svých počítačů soubory z neznámých zdrojů a věnují pozornost aktuálnímu antivirovému nastavení na svém počítači.

Autor článku

 

Články ze sekce: Tiskové zprávy