Dovoz ojetých automobilů ze zahraničí

11.07.2001 | , Finance.cz
LEASING A SPLÁTKY


Od začátku měsíce již platí nový zákon o podmínkách provozu na pozemních komunikacích. Mimo jiné už není možné přihlásit v tuzemsku automobil starší pěti let.

Od začátku měsíce již platí nový zákon o podmínkách provozu na pozemních komunikacích. Mimo jiné už není možné přihlásit v tuzemsku automobil starší pěti let. Výjimku mají jen vozidla vybavená evropskou homologací, ty jsou však v České republice levnější, a tak se nevyplatí dovážet. Evropskou homologaci najdete na výrobním štítku vozidla před výrobním číslem. Vždy začíná malým písmenem "e", následovaným jedno- či dvoumístným číslem, pak hvězdičkou a číslem homologace.
V současné době se vyplatí dovážet jen havarovaná vozidla, která činí na trhu ojetin majoritní podíl. Důvod je prostý. Nehavarovaná vozidla jsou v cizině mnohem dražší, např. v Německu o 25 až 35 % než v Česku.
V posledním desetiletí bylo dovezeno zhruba 1 070 000 ojetých či havarovaných osobních automobilů. Ze začátku to byl zlatý důl a i zákazníci byli spokojeni s vozy z ciziny. Později se však začala situace obracet a nebyly výjimkou havárie díky kritickému technickému stavu vozidel dovezených právě ze zahraničí.
V současné době se dělí potenciální uchazeči při koupi automobilů do třech skupin. Ti první mají finanční prostředky na koupi nového vozidla, popř. si jej pořídí na leasing. Ve druhé skupině jsou ti, kteří si raději připlatí a pořídí mírně ojeté vozy, které jsou pořízené v tuzemsku a bez těžších havárií. Třetí skupina se skládá převážně z lidí z nižších sociálních vrstev, kteří nedisponují s velkou finanční částkou a tak preferují staré ojeté vozy i se špatným technickým stavem.

Autor článku

Vladimír Šindelka  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: LEASING A SPLÁTKY